Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
PSICOLOGIA MÈDICA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | PSICOLOGIA MÈDICA | Codi | 14204008 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Formació bàsica | Segon | Primer |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral | Desenvolupament del temari de l'assignatura. L'alumne podrà plantejar qualsevol qüestió que faciliti la comprensió del tema. A l'inici del curs es comunicará, a través del MODDLE, sobre la possibilitat de valorar la presència activa a classe de forma voluntària amb l'objectiu de millorar la qualificació final. El control es realitzaria responent per escrit, al final de la classe, a una pregunta breu sobre un concepte explicat aquell mateix dia. Segons el percentatge de presència l'alumne obtindria una puntuació complementària sempre i quan en l’examen final obtingui, al menys, la meitat de la puntuació de les pràctiques i de la teoria. Si fora possible aquesta valoració de l'activitat presencial es comunicará aquesta proposta al MODDLE amb els detalls de la mateixa. |
Seminaris | La Psicologia Mèdica es una disciplina fonamentalment de praxis clínica que no pot desenvolupar aquesta vessant per la pràctica inexistència de serveis de psicologia clínica a la xarxa dels nostres serveis sanitaris. Per això les habilitats i competències a assolir son d’ordre teòric o conceptual que faciliti la millor aproximació al tema clínic i pugui significar un recurs important per valorar, si s’escau, la presència i conseqüències dels factors psíquics implicats en la tasca assistencial. Es per això que les anomenades “pràctiques de Psicologia Mèdica” es converteixen realment en activitats de seminari a on s’aprofita l’ocasió de petits grups per a tractar temes de més significació assistencial, facilitant-hi la discussió crítica. Els temes tractats en aquestes "pràctiques-seminari" tenen un element comú com es la de facilitar l’expressió de les opinions i anàlisis dels alumnes. |
Atenció personalitzada | Trobades individuals, amb cita prèvia, en les quals l'alumne pot plantejar qualsevol qüestió que afecti el contingut de l'assignatura o la metodologia de manera individualitzada. |