2012_13
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Medicina (2009)
 Assignatures
  NUTRICIÓ
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les
Definir els simptomes i signes guia
 A14 Fer una antropometria
 A15 Col•locar una sonda nasogàstrica
 A30 Indicar una dieta adequada
Indicar i seguir el compliment del tractament dietètic de la diabetis, risc cardiovascular, insuficiència renal i hepàtica, i obesitat
Seleccionar els mètodes apropiats per assegurar una nutrició adequada a les necessitats individuals del pacient
Valorar els estats de malnutrició
Valorar les indicacions terapèutiques i les vies d’administració de la nutrició artificial enteral, parenteral i pediàtrica
Prevenir les complicacions dels diferents mètodes de nutrició artificial
Indicar i fer el seguiment en la nutrició pediàtrica
 A36 Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ...
 A46 Identificar i conèixer les causes de les principals patologies i el seu diagnòstic en els següents sistemes i aparells: circulatori, respiratori, nerviós, digestiu, urinari, locomotor, endocrí i metabòlic, inmunològic, sanguini i pell i òrgans dels sentits
Conèixer la historia natural i com i quan intervenir en el seu pronòstic
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B16 Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries
Valorar la rellevància de cada símptoma i signe en la malaltia actual
Conèixer les limitacions de les exploracions complementàries i la interpretació quan el resultat obtingut no s’adiu amb les dades clíniques
Conjuntar tots els signes i símptomes en una o en diverses síndromes i confeccionar un diagnòstic diferencial raonat i en funció del pacient atès
Identificar la problemàtica del pacient i saber prioritzar els problemes, segons la gravetat i la urgència
Reconèixer les limitacions pròpies (desconeixement, falta d’experiència) per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues
 B29 Atendre a les qüestions dietètiques i d’estil de vida
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge