Descripció general i informació rellevant |
L’aprenentatge en les diferents unitats clíniques, va capacitant a l’estudiant a una comprensió progressiva de la complexitat implícita en les situacions de cuidatges.
Al llarg de les diferents experiències, mobilitza instruments que li permetin analitzar i comprendre els contextos presents en qualsevol situació de cuidatges: el context de la persona, el context de la professió i el context de la unitat on es desenvolupa l’acció dels cuidatges.
La pràctica clínica possibilita a l’estudiant la continuïtat de l’aprenentatge, el qual haurà de donar prova d’allò que aprèn en les fases teòriques, tot esperant ser ajudat a mobilitzar o recrear coneixements, fent una justa adequació de coneixements a la particularitat de cada situació.
CRITERIS I PROCEDIMENTS DE SELECCIÓ I SITUACIÓ DE CENTRES, TUTORS I ALUMNES:
Les institucions sanitàries i la Universitat designen les persones que realitzaran les funcions de tutor en pràctiques (TP) de l’alumne durant la seva estada de pràctiques tenint en compte els criteris de selecció .
Dins de la Universitat és el Departament d’infermeria qui assigna els diferents tutors acadèmics de l’assignatura (PE).
La coordinadora del pràcticum assigna a cada estudiant el tutor acadèmic
L’assignació de la posició de pràctiques on realitzarà la seva estada es tria tenint en compte les anteriors pràctiques realitzades pel alumne i les seves preferències.
|