Grau d'Infermeria (2009) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES COMUNITÀRIES II |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | PRÀCTIQUES CLÍNIQUES COMUNITÀRIES II | Codi | 18204118 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
8 | Obligatòria | Quart | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Reconèixer les implicacions ètiques dels seus actes Actua sense prejudicis i judicis de valor Actuar des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d’accessibilitat universal, d’igualtat d’oportunitats i no discriminació Respectar el secret professional | |
A2 |
És capaç d'analitzar, avaluar i aplicar els principis de la cura en situacions particulars de la pràctica | |
A3 |
Explora intervencions que promouen el coneixement del pacient sobre la salut, benestar i confort del pacient i família Actua i assumeix responsabilitat en les cures | |
A4 |
Actua des de la responsabilitat assegurant del per què el com i les conseqüències dels seus actes Assumeix la responsabilitat de les funcions que li corresponen, de les seves decisions i de les seves accions en l’àmbit de la infermeria comunitària Identifica les funcions i rols d’infermeria com a membre de l’equip Reconèixer el dret del pacient/família a decidir sobre el procés terapèutic Anàlisi critica/reflexió sobre la practica Compleix amb els obligacions formals: puntual, aspecte net i correctament uniformat, avisa i justifica els imprevistos (retards, faltes...) | |
A8 |
Reconeix i interpreta en les persones senyals normals o canviants de salut relacionant-los amb el procés de malaltia que està vivint la persona Aplica valoracions sistemàtiques d'hàbits i estils de vida i problemes de salut Reconeix signes, símptomes i factors de risc i les seves implicacions per al pacient | |
A9 |
Explora com afecta la malaltia i l'entorn del domicili a la qualitat de vida de la persona i família És capaç de respondre a les necessitats del pacient i família atenent al seu significat contextualitzant la cura en l'entorn Prioritza problemes de salut | |
A10 |
Desenvolupa la capacitat de seleccionar la informació adequada a les necessitats de les persones i família És capaç d'informar el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació si és de la seva competència i d'assegurar-la per derivació Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
A11 |
Contrastar l'evidència de les fonts d'informació i la seva utilització en la pràctica clínica. Manté una actitud crítica i reflexiva davant la seva pràctica: es qüestiona el mode en que fan les coses Estableix prioritats/planifica intervencions Realitza les tècniques adequades a cada un dels processos de salut Elaboració de registres de qualitat garantint la qualitat dels cuidatges | |
A12 |
Desenvolupar habilitats d'implicació i protecció envers el pacient i família S'implica en la manera de fer les coses per garantir aquests aspectes Respectar la individualitat i la intimitat de la persona | |
A13 |
Sap com procedir amb seguretat adaptant les guies de procediments a la situació particular del pacient En el seu procedir utilitza criteris que garanteixen la màxima seguretat per les persones que ho reben, per ells mateixos i a nivell medi ambiental Utilitza equips d’autoprotecció en totes aquelles tasques que així ho requereixen segons protocol | |
A14 |
Coneix els fàrmacs d'ús habitual en l'àmbit de la pràctica comunitària Treballa els components de les cures que porten a administrar fàrmacs de manera segura Relaciona la teràpia nutricional amb la situació clínica del pacient i es planteja el mode d'adequar-la a la persona S'assegura en la seva administració de complir els estàndards de qualitat per a la prevenció de riscos | |
A15 |
Reconeix signes, símptomes, factors de risc i situacions que impliquin sofriment, malaltia, incapacitat o mort i actua en el suport a la vida i la mort des de la sensibilitat i la compassió | |
A16 |
Utilitza les fonts documentals i dades epidemiològiques quan ho requereix la pràctica (educació, prevenció ....) | |
A19 |
Coneix les guies de pràctica clínica i es planteja el mode en que s'utilitzen com recurs de seguretat i recolzament de bones pràctiques S'assegura que la seva pràctica estigui basada en l'evidència científica, en guies de pràctica clínica actualitzades, en el que per al pacient sigui benestar i en el saber pràctic adquirit per la seva experiència i contrastat amb la seva tutora Fonamenta teòricament les situacions de la practica | |
A21 |
És capaç de comunicar a la infermera o en sessió clínica, el que ha vist i observat en el pacient És capaç de parlar amb el pacient i família de manera adequada a la seva comprensió i situació Coneix els objectius de la institució, el pla estratègic i els objectius del centre/unitat així com els sistemes de informació i comunicació utilitzats Identifica situacions de conflicte i fa propostes de resolució Adequa el llenguatge verbal i no verbal a la possibilitat de comprensió de l’usuari Promou la participació de les persones famílies i grups en la presa de decisions de la seva situació de salut Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Sap respondre les preguntes que se li formulen Participar activament en les sessions clíniques Planifica la comunicació: genera idees, busca informació, selecciona i ordena la informació | |
A23 |
Actua des de l'escolta, des de la sensibilitat pel sofriment i des del que és terapèutic (bo) per al pacient Transmet confiança i proximitat, escolta de manera activa i crea un ambient que propicia l’expressió de sentiments de forma terapèutica | |
A24 |
Utilitza amb eficàcia els mitjans de comunicació del centre en la transmissió d'informació | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a. Es marca els objectius al començament de les pràctiques Fa preguntes intel•ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |