2013_14
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
Psicologia de la Salut (2012)
 Assignatures
  TRASTORNS EMOCIONALS EN EL CICLE VITAL
   Fonts d'informació
Bàsica Andrews, G., Creamer, M., Crino, R., Hunt, C., Lampe, L. y Page, A., The treatment of anxiety disorders: Clinician guides and patient manuals, (2003) 2ª ed., Cambridge: Cambridge University Press
Antony, M.M., Orsillo, S.M. y Roemer, L. , Practitioner's guide to empirically based measures of anxiety, 2001, Nueva York: Klumer/Plenum
Bados, A. , Agorafobia y ataques de pánico: Un programa psicológico de intervención paso a paso., 2000, Madrid: Pirámide
Barlow, D. H., Anxiety and its disorders: the nature and treatment of anxiety and panic, 2002, New York: Guilford Press
Barlow, D.H., Raffa, S.D. y Cohen, E.M., Psychosocial treatments for panic disorders, phobias, and generalized anxiety disorder. En P. Nathan y J. Gorman (Eds.), A guide to treatments that work (2ª ed., pp. 301-335)., 2002, Nueva York: Oxford University Press
BERNSTEIN, G., & SHAW, K., PRACTICE PARAMETERS FOR THE ASSESSMENT AND TREATMENT OF ANXIETY DISORDERS., 1993, Journal of the American Academy of Child Adolescen
Bernstein, G., Shaw, K., Dunne, J., Ayres, W., & Arnold , V., Practice parameters for the assessment and treatment of children and adolescents with anxiety disorders., 1997, Journal of the American Academy of Child Adolesc
Birmaher, B., Brent, D., Bernet, W., Dunne, J., & Adair, M., Practice parameters for the assessment and treatment of children and adolescents with depressive disorders., 1998, Journal of the American Academy of Child Adolesc
Bobes García, J., Trastornos de ansiedad y trastornos depresivos en atención primaria., 2001, Barcelona: Masson
Brown, T. A. y Barlow, D. H. , A proposal for a dimensional classification system based on the shared features of the DSM-IV anxiety and mood disorders: Implications for assessment and treatment., 2009, Psychological Assessment, 21, 256-271
Caballo, V. (Ed.), Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Estrategias de evaluación, problemas infantiles y trastornos de ansiedad., 2005, Madrid: Pirámide
Caballo, V. (Ed.), Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Trastornos de edad adulta e informes psicológicos., 2006, Madrid: Pirámide
Cohen, J., Bernet, W., Dunne, J., Adair, M., & Arnold, V., Practice parameters for the assessment and treatment of children and adolescents with posttraumatic stress disorder., 1998, Journal of the American Academy of Child Adolesc
Comeche, M.I., Diaz, M.I. y Vallejo M.A., Cuestionarios, inventarios y escalas: ansiedad, depresión y habilidades sociales., 1995, Madrid: Fundación Universidad–Empresa (colección:
Echeburúa, E., Evaluación y tratamiento psicológico de los trastornos de ansiedad., 1993, Madrid: Fundación Universidad-Empresa
Echeburúa, E., Trastornos de ansiedad en la infancia., 1993, Madrid: Pirámide
Edelmann, R., Anxiety: Theory, research and intervention in clinical and health psychology, 1992, Chichester: Wiley
Emmelkamp. P.M.G., Bouman, T.K. y Scholing, A., Anxiety disorders: A practitioner's guide., 1992, Chichester: Wiley
Kasper, S., Boer, J. A. d., & Sitsen, J. M. A., Handbook of depression and anxiety, 2003, New York: M. Dekker
King, R., Leonard, H., March, J., Bernet, W., & Dunne, J., Practice parameters for the assessment and treatment of children and adolescents with obsessive-compulsive disorder., 1998, Journal of the American Academy of Child Adolesc
McClellan, J., Werry, J., Ayres, W., Dunne, J., & Benedek, E. , Practice parameters for the assessment and treatment of children and adolescents with bipolar disorder., 1997, Journal of the American Academy of Child Adolesc
Mcdermott, B., Baigent, M., & Pope, S., THE BEYONDBLUE/NHMRC CLINICAL PRACTICE GUIDELINES: DEPRESSION IN ADOLESCENTS AND YOUNG ADULTS - PROCESS CONSIDERATIONS, KEY FINDINGS AND IMPLICATIONS FOR POLICY AND PRACTICE., 2011, Carlton, Australia
McIntyre, J., Depression and practice guidelines., 2001, Human Psychopharmacology, 16(1), 115-118
Pridmore, S., Clinical practice guidelines for anxiety disorders., 2007, Canadian Journal of Psychiatry, 52(1), 73-74
Sameroff, A. J., Lewis, M. & Miller, S. M. , Handbook of developmental psychopathology., 2000, New York: Kluwer Academis/Plenum
Stein, D. J. , Clinical manual of anxiety disorders, 2004, Washington, DC: American Psychiatric Pub
Stein, D. J., Cognitive-affective neuroscience of depression and anxiety disorders., 2003, London; New York
RUSH, A., TRIVEDI, M., SCHRIGER, D., & PETTY, F. , THE DEVELOPMENT OF CLINICAL-PRACTICE GUIDELINES FOR THE DIAGNOSIS AND TREATMENT OF DEPRESSION., 1992, General Hospital Psychiatry, 14(4), 230-236.

Complementària American Psychiatric Association, Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales, 4ª edición, texto revisado (DSM-IV-TR), 2000, Barcelona: Masson.
V.E. Caballo, Manual para el tratamiento cognitivo-conductual de los trastornos psicológicos, 1997, Madrid: Siglo XXI
V.E. Caballo, G. Buela-Casal y J.A. Carrobles (Dirs.), Manual de psicopatología y trastornos psiquiátricos, 1995, Madrid: Siglo XXI
Fiedberg, R.D. y McClure J.M., Práctica clínica de terapia cognitiva con niños y adolescentes., 2005, Paidós
Organización Mundial de la Salud, CIE-10: Trastornos mentales y del comportamiento, 1992, Madrid: Meditor
M. Pérez, J.R. Fernández, C. Fernández e I. Amigo (Coords.), Guía de tratamientos psicológicos eficaces, 2003, Madrid: Pirámide
Steele, R. G., Elkin, T. D. y Roberts, M. C. , Handbook of evidence-based therapies for children and adolescents: Bridging science and practice, 2008, New York, NY, US: Springer Science