Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Periodisme (2004) |
Assignatures |
TEORIES DE LA INFORMACIÓ I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | TEORIES DE LA INFORMACIÓ I | Codi | 12111013 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica | |
Lectures obligatòries Dayan, D. & Katz, E. (1992). La representación escénica de los acontecimientos mediáticos. A La historia en directo. La retransmisión televisiva de los acontecimientos (69-99). Barcelona: Gustavo Gili. Giroux, H. (2003). La cultura infantil y las películas de dibujos animados de Disney. A Cine y entretenimiento (117-152). Barcelona: Paidós. Goffman, E. (1991). La ritualización de la femineidad. A Los momentos y sus hombres (135-168). Barcelona: Paidós. Kellner, D. (2000). Beavis y Butt-Head: no hay futuro para la juventud postmoderna. A Steinberg, Sh.R. & Kincheloe, J.L. (comps.), Cultura infantil y multinacionales (93-108). Madrid: Morata. Marcuse, H. (1993). Las nuevas formas de control. A El hombre unidimensional (31-48). Barcelona: Planeta de Agostini. Silverstone, R. (2004). ¿Por qué estudiar los medios? . BuenosAires: Amorrortu. Bibliografia: Baudrillard, J. (2001) La guerra del Golfo no ha tenido lugar .Barcelona: Anagrama. Bourdieu, P. (1997). Sobre la televisió . Barcelona: Edicions62. Bryant, J., & Zillmann, D. (Comps.). (1996). Los efectos de los medios de comunicación. Investigadores y teorías . Barcelona: Paidós. Castells, M.,(1997-1998). La era de la información: economía, sociedad y cultura (3vols.). Madrid: Alianza. Dayan, D. (Comp.). (1997). En busca del público . Barcelona: Gedisa. Eco,U. (1999). La estrategia de la ilusión . Barcelona: Lumen. Giroux, H. (2003). Cine y entretenimiento .Barcelona: Paidós. Goffman, E. (1991). Los momentos y sus hombres . Buenos Aires: Amorrortu. Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M., & Flecha, R.(2006). Metodología comunicativa crítica .Barcelona: El Roure. Habermas, J. (1987). Teoría de la acción comunicativa (2 vols.).Madrid: Taurus. Igartua, J.J., & Muñiz, C. (Eds.) (2007). Medios de comunicación, inmigración y sociedad . Salamanca: Universidadde Salamanca. Jensen, K.B., & Jankowski, N.W. (1993). Metodologías cualitativas de investigaciónen comunicación de masas . Barcelona: Bosch. Luhmann, N. (2000). La realidad de los medios de masas . Barcelona: Anthropos. Marcuse, H. (1993). El hombre unidimensional . Barcelona: Planeta-De Agostini. Mattelart, A. (1998). La mundialización de la comunicación .Barcelona: Paidós. McLuhan, M. (1996). Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano . Barcelona: Paidós. Morley, D. (1996). Televisión, audiencias y estudios culturales . BuenosAires: Amorrortu. Silverstone, R. (2004). ¿Por qué estudiar los medios? . BuenosAires: Amorrortu. Snyder, I. (Comp.) (2004). Alfabetismos digitales. Comunicación,innovación y educación en la era electrónica . Màlaga: Aljibe. Thompson, J.B. (1998). Los media y la modernidad. Una teoría de los medios de comunicación . Barcelona: Paidós. Tuchman, G. (1983). La producción de la noticia. Estudio sobre la construcción de la realidad .Barcelona: Gustavo Gili. Wimmer, R., & Dominick.J. (2001). Introducción a lainvestigación de medios masivos de comunicación . México: InternationalThomson Editores. tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: enfocament crític. Teoria de l'acció comunicativa. Estudis culturals. Lectures obligatòries: |
|
Complementària | |