Guia docent Facultat d'Economia i Empresa |
català |
Direcció Estratègica de l'Empresa (2010) |
Assignatures |
ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING | Codi | 16615103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
0. Presentació de l'assignatura. | . Objectius . Programa . Metodologia docent . Descripció dels temes . Casos pràctics . Presentació del simulador SIMBRAND . Equips de treball |
1. Visió estratègica actual: redefinint el rumb cap a un futur millor. Claus del màrqueting estratègic. | • L'orientació al mercat • La direcció de màrqueting en l'actualitat • Del màrqueting transaccional al màrqueting relacional • La planificació estratègica de màrqueting • L'organització funcional del màrqueting en l'empresa • El màrqueting en un entorn de crisi • Variabilitat de l'entorn i de l'estratègia • Alternatives estratègiques i operatives en conjuntura de crisi |
2. La informació en màrqueting. Recursos per a la presa de decisions. |
• El sistema d'informació comercial de l'empresa • El coneixement del consumidor • La investigació del mercat: Tipus d'estudis i objectius. • Investigació transversal i longitudinal. • Metodologies d'investigació de mercats: qualitativa i Quantitativa • Models més representatius d'investigació del mercat • Panells de consumidors i distribuïdors • Informació de mercats internacionals • Eines per prendre decisions comercials i de màrqueting |
3. Màrqueting B2C | • Comportament del consumidor • Segmentació • Gestió relacional amb el consumidor • Procés de decisió de compra |
4. Màrqueting B2B |
• El procés de compra en els mercats organitzacionals • Gestió de clients CRM • La logística i el valor del servei • Estratègies de creixement • Estratègies d'internacionalització • Procés d'internacionalització |
5. Branding i posicionament |
• El valor emocional de la marca • La imatge, la identitat i el posicionament • Posicionament de la marca • Decisions de reposicionament |
6. Innovació i màrqueting lateral |
• Tipus d'innovació • Creativitat i generació d'idees • La forma de concebre i desenvolupar nous productes • Concepte de pensament lateral • El procés d'innovar • La caça de tendències |
7. Pricing. La clau del benefici |
• Estratègia de preus en l'empresa • Variables que determinen la política de preus de l'empresa • Mètodes per fixar pregàries de venda • El preu i el marge • Aplicacions de la marginalitat en la determinació de preus • Conceptes de yield management i revenue management |
8. La direcció comercial a l'empresa |
• Objectius de la direcció comercial • Tipus d'organització comercial • Organització de la força de vendes • El màrqueting intern • Direcció de la força de vendes • Motivació i retribució de la força de vendes |
9. Les claus de la distribució i la comunicació actual |
• Relacions de poder en el canal • Seguretat de mercat i cost de la distribució • Noves tendències en la distribució • Cooperació amb el canal • L'objectiu de la comunicació • Planificació de la comunicació • L'evolució dels mitjans de comunicació • Planificació de mitjans de comunicació |
10. Màrqueting a través de la xarxa |
• La importància de la xarxa en el màrqueting • De la web 1.0 a les xarxes 2.0 • Utilitat i importància de les xarxes socials • La funció del comunity manager • El màrqueting viral |