Assignatures |
INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 | |||||||||||||||||
Assignatura (*) | INFERMERIA EN LA PERSONA ADULTA | Codi | 18204104 | |||||||||||||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||||||||||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||||||||||||
12 | Obligatòria | Segon | Únic segon quad. |
|||||||||||||||
Impartició | Modalitat per grup d'activitat | Idioma d'impartició, horaris i dates d'examen | ||||||||||||||||
Prerequisits | ||||||||||||||||||
Departament | Infermeria |
|||||||||||||||||
Coordinador/a |
|
Adreça electrònica | msagrario.acebedo@urv.cat carmen.tio@urv.cat carmen.ortega@urv.cat joseantonio.garcia@urv.cat mariajose.castillo@urv.cat mariadelcarmen.perez@urv.cat jaume.magre@urv.cat annamaria.vallverdu@urv.cat patricia.gonzalez@urv.cat |
|||||||||||||||
Professors/es |
|
|||||||||||||||||
Web | http://moodle.urv.net/moodle | |||||||||||||||||
Descripció general i informació rellevant | L'assignatura de l’ Adult és de caràcter teòric-práctic i té com a propòsit preparar els estudiants en l’atenció d’infermeria a l’adult amb problemes de salut en un primer nivell de complexitat. Es té en compte que la vida adulta cobreix una amplia gamma d’edats -des de la joventut fins a la vellesa- i que els problemes de salut prevalents, les causes, efectes, maneres d’afrontar-los i necessitats d’atenció, són diferents en relació a l’edat i a la gravetat i complexitat de les situacions. En la línea d’allò que els estudiants han treballat en primer curs, el marc filosòfic i conceptual d’aquest programa és L’Escola Filosòfica del Cuidatge Humà amb un enfocament fenomenològic i constructivista de l’aprenentatge. Els temes s’organitzen en relació als problemes de salut més prevalents en la vida adulta, i integren coneixements relacionats amb l’ètica, infermeria psicosocial i salut mental, infermeria comunitària, infermeria medicoquirúrgica, així com els aspectes bàsics lligats a la gestió de cuidatges. S’espera que els objectius, temes i escenaris que es plantegen cobreixen aquesta varietat de perspectives. També s’espera afavorir en l’estudiant el desenvolupament de conceptes, habilitats i actituds en l’atenció a l’adult en un diàleg real entre edat, problemes de salut, situacions i escenaris, tot projectant l’atenció a la família i a la comunitat. Programada a 2on. curs i en el 2on. quadrimestre, l’activitat curricular teòrica i pràctica s’organitza al llarg de 15 setmanes, del 21 de gener al 10 de maig, amb un total de 12 crèdits ECTS (120 presencials i 300 no presencials), que en nombre d’hores estan distribuïts en: teoria 54h., seminaris 30 h., taller/laboratori 18h., i ABP 18h. | |||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |