Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11254217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'Atenció a la Diversitat. | |
A2 |
Desenvolupa programes d'intervenció d'Atenció a la Diversitat en educació Infantil. | |
A3 |
Desenvolupa programes d'intervenció d'Atenció a la Diversitat en educació Infantil. | |
A4 |
Reflexiona sobre les diverses realitats i entorns educatius. | |
A5 |
Reflexiona sobre les diverses realitats i entorns educatius. | |
A10 |
Coneix la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyança-aprenetatge. | |
A11 |
Reflexiona sobre les diverses realitats i entorns educatius. Analitza criticament les aportacions de l'Atenció a la Diversitat en els diferents àmbits de l'educació infantil. | |
MAD1 |
Coneix els principis, fonaments, referents ideològics i normatius de l'Atenció a la Diversitat. | |
MAD2 |
Coneix la diversitat en i dels entorns educatius i els seus processos d'ensenyament-aprenentatge. Reflexiona sobre les diverses realitats i entorns educatius. | |
MAD3 |
Analitza criticament les aportacions de l'Atenció a la Diversitat en els diferents àmbits de l'educació infantil. | |
MAD4 |
Desenvolupa programes d'intervenció d'Atenció a la Diversitat en educació infantil. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines | |
B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits | |
B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Troba nous mètodes per fer les coses Aplica tècniques innovadores i obté resultats | |
B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible. | |
B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Identifica possibles riscos inherents al projecte Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús | |
C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals |