Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària (2013) |
Assignatures |
HABILITATS COMUNICATIVES |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | HABILITATS COMUNICATIVES | Codi | 11904004 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Formació bàsica | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||||||
Sessió Magistral |
|
Exposició dels continguts de l'assignatura. | 10% | ||||||||||
Debats |
|
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. | 5% | ||||||||||
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). | 15% | ||||||||||
Fòrums de discussió |
|
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional. | 5% | ||||||||||
Pràctiques a través de TIC |
|
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma. | 15% | ||||||||||
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. | 10% | ||||||||||
Treballs |
|
Treballs realitzats per l'alumnat. | 15% | ||||||||||
Altres | Proves orals Proves pràctiques Proves mixtes |
15% 5% 5% |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
L'avaluació serà contínua. Es tindran en compte les reflexions i produccions dels treballs per projectes, dels estudis de casos, dels role-playings, i la recerca autònoma d'informació per al desenvolupament de les exposicions i debats. Seran valorats positivament la participació en els seminaris, debats, fòrums, etc. Les tècniques d'avaluació que s'utilitzaran seran: Tècniques d'observació directa (registres anecdòtics, llistes de control, escales de qualificació/estimació), anàlisi de realitzacions (anàlisi de tasques, portafolis, escales de valoració, taules de criteris), tècniques d'informació directa (qüestionaris, diaris, inventaris, entrevistes), proves (proves d'execució o aplicació, proves orals, proves escrites). Tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. L'alumnat amb alguna necessitat educativa pot parlar amb el professor/a per tal de fer les adaptacions que calguin. Per poder fer l'avaluació ponderada de la matèria serà necessari presentar totes les activitats obligatòries de cadascú dels mòduls amb pes a la qualificació final, i la nota mínima de cadascuna de les tasques presentades haurà de ser superior a 5. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |