Unitat temàtica II.- El nen/la nena: nounat i infància |
Es defineixen les diferents etapes, les característiques i les cures en cada una d'elles. En el nounat i el lactant, s'estudien les característiques físiques i les necessitats de nutrició/eliminació, seguretat, regulació, temperatura, higiene, activitat, en les etapes pre-escolars i escolars s'estudiaran els aspectes singulars de les necessitats de seguretat, pertenença, activitat, repós, son |
Unitat temàtica III:_ L'Adolescència |
S'estudiaran els aspectes singulars de les necessitats de seguretat; (anticoncepció), pertinença, autoestima i autoimatge, aprofundint en l'anàlisis de la sexualitat i les seves implicacions socials de gènere. S' estudia la reproducció: en el cicle menstrual.
L'autoconeixemt, autoexploració, els programes de prevenció per el càncer ginecològic i de mama, prevenció ETS, i l'anticoncepció |
Unitat temàtica IV.- Dones i homes adults |
S'aprofundeix en les necessitats de activitat-inactivitat, d'assoliment. Es desenvolupa el concepte i funció de pertinença. S'analitzan els problemes de soledat, aïllament, desarrelament i es traballen les actituds per ajudar a la prevenció i promoció de la salut |
Unitat temàtica VI.- La gent gran.
|
S’estudien els conceptes de gerontologia, geriatria, envelliment, senescencia, senilitat, senectut, ancià vell. Ancià i tipus d’edat. L’evolució i creixement demogràfic de l’envelliment. S’estudiaran els canvis físics, psicològics i socials associats a aquesta etapa de la vida i la seva repercussió en les necessitats de nutrició/eliminació, seguretat, regulació de la temperatura, higiene, activitat, seguretat, estima, amor i pertinença, repòs i son i actualització. La infermeria en l’atenció geriàtrica i gerontològica.
|