Guia docent Facultat d'Enologia |
català |
Grau d'Enologia (2009) |
Assignatures |
ANÀLISI QUÍMICA ENOLÒGICA I |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | ANÀLISI QUÍMICA ENOLÒGICA I | Codi | 19214101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||||
Resolució de problemes, exercicis |
|
S'avaluarà la ressolució dels problemes proposats aixó com la capacitat crítica davant els resultats obtinguts | 8% | ||||||
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà la preparació d'aquestes així com l'execució al laboratori (idoneitat del material emprat en cada procediment, preguntes i implicació, sentit crític, temps emprat) i la llibreta de laboratori. Al final de les pràctiques caldrà presentar un informe de pràctiques que també serà avaluat | 10% | ||||||
Fòrums de discussió |
|
S'avaluarà la participació així com el nivell i importància dels comentaris | Pot augmentar-se la nota de la tasca on es participi fins un 5% | ||||||
Pràctiques a través de TIC |
|
S'avaluaran els continguts, fonts d'informació consultada, idoneitat i presentació dels treballs. Aquestes tasques estan íntimament relacionades amb les de la metodologia anomenada treballs |
6% | ||||||
Treballs |
|
S'avaluaran els continguts, fonts d'informació consultades, idoneitat i presentació dels treballs, Aquestes tasques s'avaluaran de manera conjunta amb la metodolgia anomenada Pràctiques TIC | 6% | ||||||
Proves mixtes |
|
S'avaluaran conceptes teòrics abordats a les classes magistrals així com petits càlculs considerats a les mateixes classes. | 40% | ||||||
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació de conceptes teòrics i ressolució de problemes pràctics, tots ells relacionats amb les pràctiques del laboratori | 30% | ||||||
Altres |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Com assignatura del Pla d'Enologia vell en extinció, l'Ànàlisi Química Enològica I té prevista docència alternativa per als alumnes que vulguin asisitir a classe. Concretament la docència alternativa la constitueixen les assignatures Ànàlisi Química Enològica I i II del Pla nou (exceptuant alguns temes que s'aniran especificant a classe) Per tant doncs, els alumnes que vulguin assistir a classe amb la docència alternativa es poden acollir a l'avaluació continuada. En aquest cas, hauran d'anar fent les tasques i controls tot al llarg del curs i, en cas de que suspenguin, tindran una segona convocatòria que consistirà en un examen escrit on hi haurà una part relacionada amb la part de teoria i una altra relacionada amb la part de pràctiques. Cada part comptarà un 50% de la nota i cal assolir una puntuació mínima de 4 per tal de fer mitjana amb l'altre part. En qualsevol cas, per tal d'aprovar l'assignatura cal que la mitjana d'ambdues parts sigui igual o superior a 5. No obstant, els alumnes tenen l'opció de renunciar a l'avaluació continuada i, en aquest cas tant la primera com la segona convocatòria consistirà en un examen escrit on hi haurà una part relacionada amb la part de teoria i una altra relacionada amb la part de pràctiques. Cada part comptarà un 50% de la nota i cal assolir una puntuació mínima de 4 per tal de fer mitjana amb l'altre part. En qualsevol cas, per tal d'aprovar l'assignatura cal que la mitjana d'ambdues parts sigui igual o superior a 5. En casos excepcionals en els que no s'hagi pogut assistir a les pràctiques (i sempre de manera justificada) es podrà realitzar un examen pràctic substitutiu de l'avaluació d'aquestes. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |