Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Grau d'Enginyeria Química (2010) |
Assignatures |
OFICINA TÈCNICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2015_16 |
Assignatura | OFICINA TÈCNICA | Codi | 20204102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Quart | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Realitza els balanços de matèria i energia de la planta objecte del projecte. Realitza els càlculs necessaris dels equips principals utilitzant per a això mètodes senzills, generalistes. | |
A2.1 |
Elabora fulles d'especificació de procés dels equips més significatius de la planta que es projecta, a saber, tancs d'emmagatzematge, recipients de processos, bombes centrífugues i de desplaçament positiu, compressors centrífugs i alternatius, columnes, bescanviadors de calor, reactors químics etc. | |
A2.2 |
Estima els consums anuals i per tona de producte fabricat de matèries primeres i productes auxiliars. Determina els serveis necessaris (electricitat i aigua), estimant el seu consum anual i per tona de producte. Tria el material més adequat per a equips i canonades, elaborant una especificació de material senzilla. Calcula pèrdues de càrrega en línies de líquid, gas i vapor, comparant amb els estàndards més comuns en enginyeria. Calcula diàmetres de canonades segons velocitats típiques i pèrdues de càrrega, determinant els diàmetres estàndard. Calcula vàlvules de seguretat i vàlvules de pressió/buit. Elabora les llistes d'equips, de línies i d'instrumentació. | |
A2.3 |
Coneix el significat de les bases de disseny d'un projecte. Elabora els diagrames de blocs i el diagrama de flux de procés. Elabora un diagrama de canonada i instrumentació (PID) senzill, amb llaços d'instrumentació bàsics. Coneix la nomenclatura estàndard i formes de traçat. Interpreta en els seus aspectes fonamentals qualsevol PID. | |
A2.4 |
Coneix la legislació bàsica que aplica al projecte (ITC-normes bàsiques de seguretat, recipients a pressió, etc.) i sap on buscar-la. | |
A4.11 |
Estima la inversió total (±30%) d'un projecte a partir de dades bàsiques del mateix (equips principals, materials utilitzats). Avalua econòmicament un projecte d'una planta de procés utilitzant per a això des de paràmetres senzills a més complexos, com el VAN, el TIR, el període de tornada de la inversió. | |
A4.12 |
Planifica mitjançant diagrames de barres o altres tècniques senzilles les tasques a dur a terme en cada etapa de projecte. | |
A5.4 |
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Usa un llenguatge apropiat a la situació | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa |