Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
DROGODEPENDÈNCIES |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2016_17 |
Assignatura | DROGODEPENDÈNCIES | Codi | 14204207 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert | |
A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari | |
A26 |
Detectar estats emocionals associats a altres quadres clínics que comprometin la seva evolució | |
A29 |
Valorar les dades del nivell educatiu, cultural i socioeconòmic del pacient per adequar les pautes médiques Valorar el suport familiar en la malaltia i el seu grau d’acord en l’adhesió al tractament | |
A31 |
Reconèixer i orientar la terapèutica de l’abstinència alcohòlica i d’opiacis | |
A36 |
Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ... Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques | |
A40 |
Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici Promocionar el bon ús dels medicaments | |
A44 |
Tenir present, en la relació amb el malalt, el paper de la família i dels amics en l’aprenentatge i el manteniment dels hàbits de salut i de les conductes malsanes Tenir present, en la relació amb el malalt, els aspectes de la relació laboral que poden incidir en la salut de l’individu Tenir present, en la relació amb el malalt, les insuficiències de l’entorn físic que incideixen en la seva malaltia. Tenir present, en la relació amb el malalt, l’adequació del subjecte a les normes de la cultura en què viu immers. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B9 |
Establir confiança entre el metge i el pacient, respectant-lo i adoptant una postura empàtica i holística Avaluar i preservar l’autonomia del pacient i mantenir-ne la participació en totes les decisions que l’afectin | |
B10 |
Conèixer i entendre l'ètica mèdica contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories Acceptar els drets del malalt | |
B13 |
Relacionar-se amb els pacients i col•legues tenint en compte la diversitat de característiques que formen la personalitat humana | |
B16 |
Recollir i interpretar tota la informació obtinguda per l’anamnesi, l’exploració física i les exploracions complementàries Identificar la problemàtica del pacient i saber prioritzar els problemes, segons la gravetat i la urgència | |
B20 |
Aprendre a desenvolupar l’activitat assistencial tenint en compte la importància i la urgència, tant del procés que afecta el malalt com de tots els factors que l’envolten (personals, familiars, socials, ètics) | |
B21 |
Conèixer el paper dels diversos nivells d’assistència sanitària | |
B22 |
Ser conscient del paper de la professió mèdica en la societat i com a agent de canvi | |
B26 |
Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |