Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009) |
Competències |
Tipus A | Codi | Competències Específiques |
A1 | Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. | |
A2 | Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodológics de la literatura i crítica literària. | |
A3 | Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. | |
A4 | Aprofundir en el coneixement de l'ésser humà i dels seus diversos entorns culturals. | |
A5 | Acostar-se a la llengua llatina i als aspectes més generals de la tradició clàssica. | |
A6 | Demostrar que coneix l'evolució del llatí a les llengües romàniques i l'origen de les literatures romàniques. | |
A7 | Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua catalana. | |
A8 | Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos. | |
A9 | Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua catalana. | |
A10 | Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua catalana i de les diverses metodologies que implica l'activitat professional que se'n deriva. |
Tipus B | Codi | Competències Transversals |
B1 | Aprendre a aprendre. | |
B2 | Resoldre problemes complexos de forma efectiva. | |
B3 | Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. | |
B4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
B5 | Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. | |
B6 | Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. | |
B8 | Gestionar projectes tècnics o professionals. |
Tipus C | Codi | Competències Nuclears |
C1 | Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. | |
C2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
C3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
C4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
C5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. | |
C6 | Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |