Guia docent Facultat d'Enologia |
català |
Grau d'Enologia (2014) |
Competències |
Tipus A | Codi | Competències Específiques |
A1 | Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques, física, química i biologia a l'enologia | |
A2 | Aplicar de manera integrada coneixements bàsics a nivell molecular, cel · lular i metabòlic en microorganismes així com en plantes | |
A3 | Controlar el sistema productiu de la matèria primera amb criteris de qualitat i seguint els imperatius reglamentaris integrant els coneixements d'edafologia, climatologia i viticultura | |
A4 | Participar en la programació i disseny de noves instal · lacions vitivinícoles o modificacions de les existents | |
A5 | Participar en programes d'innovació vitivinícola | |
A6 | Controlar la transformació del raïm en vi en funció del tipus de producte buscat i dels imperatius reglamentaris tant nacionals i estatals com internacionals i higiènics. Dominar les pràctiques enològiques i els tractaments dels vins. | |
A7 | Administrar i dirigir el conjunt d'activitats relacionades amb el control de qualitat d'una empresa vitivinícola | |
A8 | Gestionar una empresa vitivinícola sota criteris de sostenibilitat econòmica | |
A9 | Donar resposta a problemes vitivinícoles concrets mitjançant la metodologia d'anàlisi adequada i saber interpretar els resultats | |
A10 | Integrar els aspectes històrics, geogràfics, socials i sanitaris en l'àmbit de l'enologia i la viticultura | |
A11 | Dissenyar un pla de màrqueting en l'àmbit vitivinícola. | |
A12 | Elaborar les diferents tipologies de vins escumosos i altres begudes fermentades |
Tipus B | Codi | Competències Transversals |
B1 | Aprendre a aprendre. | |
B2 | Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de l'Enologia. | |
B3 | Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. | |
B4 | Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
B5 | Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. | |
B6 | Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. | |
B7 | Tenir sensibilització en temes mediambientals. | |
B8 | Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C | Codi | Competències Nuclears |
C1 | Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. | |
C2 | Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. | |
C3 | Gestionar la informació i el coneixement. | |
C4 | Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. | |
C5 | Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. | |
C6 | Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |