2018_19
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau de Medicina (2009)
 Assignatures
  PSIQUIATRIA
   Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi
 A5 Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut
 A16 Fer una exploració psicomètrica bàsica i neuropsicològica
 A17 Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert
 A26 Detectar estats emocionals associats a altres quadres clínics que comprometin la seva evolució
 A44 Tenir present, en la relació amb el malalt, el paper de la família i dels amics en l’aprenentatge i el manteniment dels hàbits de salut i de les conductes malsanes
Tenir present, en la relació amb el malalt, l’adequació del subjecte a les normes de la cultura en què viu immers.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Utilitzar els principis d’un bon entrevistador (empatia, calidesa, respecte, concreció, confidencialitat i asertivitat)
 B9 Establir confiança entre el metge i el pacient, respectant-lo i adoptant una postura empàtica i holística
 B10 Conèixer i entendre l'ètica mèdica contemporània i els principals principis ètics d’autonomia, beneficència, no maleficència i justícia; els deures del metge i l’aplicació pràctica de les teories
Conèixer i saber utilitzar una metodologia correcta per a la resolució de conflictes ètics
Comprendre la necessitat i la importància del consentiment informat
Acceptar els drets del malalt
Conèixer el codi deontològic de la professió
 B17 Justificar i sustentar qualsevol actuació i decisió mèdica basant-se en la millor evidència disponible
 B18 Escoltar i analitzar les opinions dels pacients i familiars
 B22 Ser conscient del paper de la professió mèdica en la societat i com a agent de canvi
 B25 Ser conscient de la necessitat d’aconseguir la màxima eficàcia en la seva actuació professional, amb el mínim cost econòmic i social.
 B26 Ser conscient de la utilitat de treballar conjuntament amb altres professionals sanitaris en la prevenció, el diagnòstic i el tractament del pacient, desenvolupant el treball en equip.
 B28 Ser capaç de gestionar l’aprenentatge autònom utilitzant les estratègies i recursos més adequats
 B31 Mantenir un alt nivell de motivació malgrat les dificultats.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient