Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau d'Infermeria (2009) |
Assignatures |
MALALTS TERMINALS I CURES PAL·LIATIVES |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | MALALTS TERMINALS I CURES PAL·LIATIVES | Codi | 18204214 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Metodologies | Competències | Descripció | Pes | ||||
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Consistirà en una o varies de les següents modalitats: -Plantejament de casos on s'ha de donar resposta a la situació plantejada. El cas no proporciona solucions sinó dades per a reflexionar, analitzar i discutir en grup les possibles sortides al problema. -Execució d'exercicis i tallers a l'aula per treballar la relació, confiança, compromís, on té molta importància la participació activa per par de l'alumna. - Realització d'un diari reflexiu sobre les activitats i desenvolupament de l'assignatura al llarg de les les classes -Anàlisis crítics d'articles, capitul de llibre, noticies... relacionats amb els temes tractes |
40% | ||||
Sessió Magistral |
|
-L'avaluació del continguts teòrics podrà realitzar-se a través de una prova amb preguntes curtes i /o tipus test o també es podrà introduir altre tipus d'avaluació com per exemple exercicis tipus taller, narratives, observacionals, -Diari activitats realitzades a classe però des de una perspectiva reflexiva i crítica |
20% | ||||
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Elaboració de pla de treball grupal i/o individual. Recerca de fonts documentals. Exposició oral, presentació i argumentació dels principis científics basats en fonts documentals. Treball autònom i de grup. Cooperació amb el grup. Autoavaluació i avaluació grupal. Es tindrà en compte la actitud i la participació. l'assistència al PBL és obligatòria | 30% | ||||
Altres | Aportació de material relacionat amb l'assignatura. Participació i col·laboració en les activitats d'aula proposades i col·laboració amb els companys de classe. Es valorarà la assistència continuada, la participació, col·laboració e interès de l'alumne envers l'assignatura. Per aprovar l'assignatura es necessari aprovar tots els apartats avaluatius 10% |
10% |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Es seguirà modalitat d'avaluació continuada. L'alumne que no superi alguna de les proves a la primera convocatòria recuperarà l'activitat suspesa seguint la mateixa modalitat de prova i avaluació en la data assenyalada a l'inici del curs. Els PBL no poden recuperar-se degut a la seva metodologia i avaluació, per ho que sol amb casos excepcionals i justificats, els professors d'acord amb l'alumne poden decidir una alternativa avaluadora a través d'examen o treball sobre els coneixements treballats als PBL. L'assistència i participació en els debats és obligatòria. Per aprovar l'assignatura, han d'estar aprovades totes les metodologies avaluatives. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. "El professor podrà |