Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau d'Infermeria (Seu Baix Penedès) (2016) |
Assignatures |
INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2018_19 |
Assignatura | INFERMERIA BÀSICA EN EL CICLE VITAL | Codi | 18254101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A13 |
Conèixer les característiques de les necessitats bàsiques en la persona adulta Conèixer les intervencions de cuidats infermers en cadascuna de les necessitats de la persona sana al llarg del cicle vital tenint en compte les creença, els valors i altres factors com la multiculturalitat | |
A14 |
Analitzar les característiques universals de les necessitats de la persona al llarg del cicle vital en funció dels canvis que presenten, des de la perspectiva de prevenció, promoció i qualitat de vida Reflexionar des de l'ètica de la cura sobre els principis que han de regir les relacions en les diferents etapes del cicle vital Conèixer les característiques de les necessitats bàsiques en la persona adulta Conèixer les intervencions de cuidats infermers en cadascuna de les necessitats de la persona sana al llarg del cicle vital tenint en compte les creença, els valors i altres factors com la multiculturalitat | |
A18.1 |
Descriure les fases del cicle menstrual i aprofundir en les necessitats de la dona i parelles en el procés prenatal, part i puerperi | |
A18.2 |
Descriure les fases del cicle menstrual i aprofundir en les necessitats de la dona i parelles en el procés prenatal, part i puerperi | |
A19.1 |
Conèixer i diferenciar els conceptes de prematur i postmadur, nounat, lactant, preescolar, escolar i adolescent. | |
A19.2 |
Identificar les etapes de creixement i desenvolupament físic, psicosocial i cognitiu al llarg del cicle vital. Analitzar des de la perspectiva de qualitat de vida en les etapes des de nounat a l'adolescència els aspectes singulars de les necessitats, aprofundint en l'anàlisi de la sexualitat en l'adolescent | |
A20 |
Conèixer i diferenciar els conceptes de gerontologia, geriatria, envelliment, senescència, senilitat, senectut, ancià vell, analitzant les conseqüències socials, econòmiques i sanitàries que l'edat té per a la persona, aprofundint en les necessitats específiques de l'ancià | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa | |
CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses | |
CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |