Grau de Medicina (2009) |
Assignatures |
ERGONOMIA APLICADA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2019_20 |
Assignatura | ERGONOMIA APLICADA | Codi | 14204232 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A27 |
Conèixer el paper integral de la rehabilitació en la recuperació després de determinades malalties Conèixer les indicacions de ortesi i pròtesi Conèixer les tècniques de teràpia manual, agents físics, electroteràpia i mecanoteràpia | |
A32 |
Pronosticar el tipus, l’evolució i les limitacions de les malalties cròniques Valorar les diferents opcions terapèutiques Prevenir les complicacions de la malaltia Valorar les necessitats psicològiques, mèdiques, familiars i ambientals del pacient crònic Valorar el grau d’incapacitat física Conèixer les cures i els riscos de la immobilitat Conèixer el paper de la rehabilitació Conèixer i prescriure les modalitats de tractament domiciliari, sociosanitari i d’hospital de dia Valorar el pronòstic i planificar el tractament segons l’evolució de la malaltia Participar en els tractaments multimodals Conèixer les pautes d’analgèsia Valorar la invalidesa permanent Conèixer l’estimulació precoç i psicoteràpia del nen | |
A34 |
Conèixer els principis generals de les teràpies alternatives o complementàries Saber valorar el possible efecte d'aquestes teràpies quan s'associen als tractaments convencionals (acupuntura, massatge terapèutic, homeopatia, musicoteràpia, medicina naturista, osteopatia, quiropràxia, bioretroalimentació, etc.) | |
A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat Conèixer els components de l’educació sanitària Utilitzar adequadament el consell mèdic Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ... Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques | |
A37 |
Conèixer les intervencions preventives i les estratègies de promoció de la salut en els diversos grups d’edat i col•lectius especials de la població Aplicar la intervenció psicològica a la prevenció de riscos vinculats a hàbits de salut en persones que presentin malalties tals com hipertensió, metabolopaties, dolor crònic, ... | |
A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública Integrar els components de la protecció de la salut (medi ambient i aliments) en la valoració pronòstica Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut Conèixer les bases científiques, riscos i l’aplicabilitat de les medicines alternatives | |
A39 |
Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial Conèixer conceptes de demografia i de variabilitat biopsicosocial Conèixer el funcionament del sistema públic de salut Sensibilitzar a la població del risc que comporta no recòrrer, en determinades circumstàncies, a l’ajuda médica Promocionar l’adherencia al tractament valorant les motivacions del pacient per acceptar el seguiment d’instruccions mèdiques i les conseqüències de la no-adhesió al mateix | |
A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ... Desenvolupar les estratègies de control i prevenció de les malalties transmisibles Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici Promocionar el bon ús dels medicaments Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Conèixer les tècniques de la comunicació verbal (claredat, ordre, llenguatge, ...) Conèixer les tècniques de la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat, escenari, ...) Conèixer les fórmules de la comunicació escrita | |
B3 |
Mantenir una actitud de confiança i respecte, oberta al canvi, juntament amb una predisposició a la col•laboració Col•laborar amb altres professionals de Ciències de la Salut amb la finalitat de donar las millors solucions al malalt i als seus familiars Reconèixer les limitacions pròpies per tal de sol•licitar la col•laboració d’altres col•legues Fer una exposició científica davant d’un auditori de col•legues | |
B4 |
Adaptar el llenguatge i el missatge segons les circumstàncies Saber estructurar i esquematitzar el missatge Saber utilitzar exemples pràctics que facilitin la realització de procediments Participar en un programa formatiu utilitzant les bases teòriques de l’aprenentatge i la docència Conèixer els processos de formació i capacitació professional propis dels diferents nivells de competència | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn les idees bàsiques de programes de ràdio o televisió Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts |