Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2020_21 |
Assignatura | INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11244217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Marc conceptual |
1.1. Concepte actual de discapacitat 1.2. Barreres i reptes en la inclusió educativa i social de l'alumnat amb discapacitat |
2. Intervenció educativa a l’alumnat amb discapacitat visual |
2.1. Concepte de ceguesa i baixa visió. Graus i tipus de discapacitat visual. Signes d'alerta 2.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació primària 2.3. Aspectes organitzatius i metodològics 2.4. Currículum específic: Estimulació visual i multisensorial; Lectoescriptura Braille; Orientació i mobilitat; Habilitats de vida diària 2.5. Elements materials i recursos tecnològics 2.6. Elements personals: Mestre de suport i centre de recursos per a deficients visuals |
3. Intervenció educativa a l’alumnat amb discapacitat auditiva |
3.1. Concepte d'hipoacúsia i sordesa. Graus i tipus de discapacitat auditiva. Signes d'alerta 3.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació primària 3.3. Aspectes organitzatius i metodològics 3.4. Comunicació i llenguatge: Estimulació auditiva; Labiolectura, paraula complementada, comunicació bimodal i llengua de signes 3.5. Recursos i materials específics: Audiòfon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada 3.5. Elements personals: Mestre de suport i centre de recursos per a deficients auditius. |
4. Intervenció educativa a l’alumnat amb discapacitat motriu |
4.1. Concepte de discapacitat motriu. Causes i tipus 4.2. Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat motriu a l'educació primària 4.3. Aspectes organitzatius i metodològics 4.4. Comunicació i llenguatge: Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació; Ajudes tècniques a la comunicació. 4.5 Educacio física i esports adaptats 4.6. Recursos i materials específics 4.7. Elements personals: Mestre de suport. Vetllador/a. |