Enseñanza y Adquisi. de Inglés como Lengua Extranjera/Segunda Lengua |
Asignaturas |
GRAMÁTICA Y LÉXICO EN LA CLASE DE LENGUA INGLESA |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2021_22 |
Asignatura | GRAMÁTICA Y LÉXICO EN LA CLASE DE LENGUA INGLESA | Código | 12865105 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
3 | Obligatoria | Primer | 1Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
- Teaching grammar | - What is grammar - Why teach grammar - What grammar to teach - Knowledge of grammar - Developmental aspects of grammar acquisition - Implicit and explicit grammar - Grammar transfer |
- How to teach grammar | - Approaches and methodologies - Techniques and resources - Raising grammar awareness - Designing grammar-based lessons and activities |
- Organizing feedback | - Corrective feedback - Grammar assessment - Error analysis |
- Teaching vocabulary | - Word meaning - Vocabulary: typology and resources - Approaches and methodologies - Designing vocabulary-based lessons and activities - Assessing vocabulary knowledge |
- Research | - Research on grammar teaching - Research on vocabulary teaching |
- Beliefs and attitudes | - Beliefs about grammar instruction - Beliefs about vocabulary instruction |