Guia docent Facultat de Química |
català |
Grau en Química (anglès) (2017) |
Assignatures |
CRISTAL·LOGRAFIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | CRISTAL·LOGRAFIA | Codi | 13224117 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Segon | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CE1 |
Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X. Conèixer els aspectes bàsics de la matèria cristal.lina. La periodicitat i els sistemes cristal.lins. La xarxa real i la xarxa recíproca. Nomenclatura corresponent a punts, direccions i plans. Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits. Els grups puntuals cristal.logràfics i la terminologia de Hermann-Mauguin de la IUCr (Unió Internacional de Cristal.lografia). Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits i periòdics. Conèixer els aspectes bàsics dels grups espacials cristal.logràfics i la terminologia d'H-M de la IUCr. Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X. Conèixer la relació entre grup puntual i grup espacial d'un material cristal.lí. Saber aplicar la simetria puntual a la morfologia dels cristalls i saber extreure informació a partir de la mateixa. Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre direccions, distàncies entre plans, en els diferents sistemes cristal.lins. Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial. | |
CE3 |
Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X. Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X. Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial. | |
CE9 |
Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X. Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X. Conèixer la relació entre grup puntual i grup espacial d'un material cristal.lí. Saber aplicar la simetria puntual a la morfologia dels cristalls i saber extreure informació a partir de la mateixa. Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre direccions, distàncies entre plans, en els diferents sistemes cristal.lins. Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial. | |
CE12 |
Conèixer els aspectes bàsics de la interacció dels Raigs-X amb la matèria cristal.lina, les lleis fonamentals i les aplicacions de la difracció dels R-X. Conèixer els aspectes bàsics de la simetria dels objectes finits i periòdics. Conèixer els aspectes bàsics dels grups espacials cristal.logràfics i la terminologia d'H-M de la IUCr. Conèixer els principals mètodes de caracterització de materials cristal.lins mitjançant la difracció de R-X Saber calcular valors geomètrics, distàncies i angles d'enllaç. Angles entre direccions, distàncies entre plans, en els diferents sistemes cristal.lins. Saber obtenir el grup de simetria espacial a partir d'una distribució atòmica tridimensional ordenada. Saber obtenir les característiques de les posicions atòmiques en funció del grup espacial. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |