Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
MALALTIES DE L'APARELL RESPIRATORI |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | MALALTIES DE L'APARELL RESPIRATORI | Codi | 14204121 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Quart | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Prendre i valorar les constants vitals (freqüència cardíaca, freqüència respiratòria, tensió arterial i temperatura) Reconèixer una pal•lidesa Reconèixer una icterícia Reconèixer una cianosi Reconèixer una deshidratació Detectar asimetries Explorar i valorar si hi ha adenopaties Detectar una ingurgitació jugular Inspeccionar el tòrax i valorar l’estructura de la caixa toràcica, la mecànica respiratòria i l’ús de la musculatura accessòria Palpar el tòrax i les vibracions vocals Percudir el tòrax Auscultar i reconèixer el murmuri vesicular Auscultar i reconèixer uns roncs Auscultar i reconèixer unes sibilàncies Auscultar i reconèixer uns crepitants Auscultar i reconèixer l’estridor inspiratori Auscultar i reconèixer un frec pleural Auscultar i reconèixer un buf tubari Valorar la circulació col•lateral | |
A8 |
Interpretar els trets bàsics d’una espirometria Fer un Peak-Flow Mesurar la saturació d’oxígen Utilitzar l'oxigenoteràpia Fer un repic (clapping) Utilitzar inhaladors i aerosols | |
A12 |
Interpretar la radiologia simple (tòrax, abdomen i esquelet) Interpretar l' anatomia bàsica de la tomografia axial computada (TAC), ressonància magnètica (RM) i ecografia | |
A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas Saber interpretar les diferents proves | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari | |
A41 |
Conèixer els elements bàsics i indispensables per utilitzar els mètodes estadístics descriptius i inferencials aplicats a les ciències biomèdiques. | |
A42 |
Conèixer i descriure l’estructura macroscòpica i microscòpica normal dels diversos sistemes i aparells | |
A43 |
Ha de conèixer con afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida: fetus, neonats, infants, adolescència, adults, vellesa i mort. | |
A44 |
Tenir present, en la relació amb el malalt, el paper de la família i dels amics en l’aprenentatge i el manteniment dels hàbits de salut i de les conductes malsanes | |
A45 |
Conèixer les alteracions de l’estructura macroscòpica i microscòpica dels diversos òrgans i la relació amb la seva funció Conèixer les principals síndromes que afecten l’organisme i els diversos sistemes i aparells i, en concret: el concepte, l’etiopatogènia genera, la fisiopatologia, la semiologia Conèixer les causes de les malalties més freqüents i prevalents del nostre entorn | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |