Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
FARMACOLOGIA GENERAL |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | FARMACOLOGIA GENERAL | Codi | 14204140 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A21 |
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut | |
A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció Conèixer els diversos grups farmacològics amb les seves indicacions, dosis, vies d’administració, interaccions, contraindicacions i efectes adversos | |
A25 |
Conèixer les indicacions i riscos de l’anestèsia local, raquídia i general | |
A36 |
Utilitzar adequadament el consell mèdic | |
A47 |
Conèixer els principals grups farmacològics Conèixer els conceptes bàsics de farmacodinàmia i farmacocinètica d’aquests grups Conèixer els principis generals del mecanisme d’acció dels fàrmacs, les bases de les interaccions i les reaccions adverses | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT2-G |
RA1. Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital) RA2. Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar) RA3. Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques. (Organitzar) RA4. Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear) RA5. Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació. (Compartir) | |
CT3-G |
RA1. Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo. (Comprensió) RA2. Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina. (Anàlisi) RA3. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema. (Creativitat) RA4. Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista. (Innovació) RA5. Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores. (Avaluació) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |