2021_22
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau en Medicina (2009)
 Assignatures
  CLÍNICA OBSTÈTRICA I GINECOLÒGICA
   Continguts
Tema Subtema
Nivell de coneixements: 1. Temari de l’assignatura d’Obstetrícia i Ginecologia.
Habilitat en la realització de la història clínica i la exploració física: 2. Saber fer una anamnesi completa i interpretar-la tant de la pacient ginecològica com de l’obstètrica.
3. Saber fer una exploració ginecològica i de l’embarassada i interpretar-la.
4. Conèixer les proves complementàries habituals (ecografia ginecològica, ecografia obstètrica i prenatal, histeroscòpia, colposcòpia), valorant les indicacions, el risc i benefici i sabent interpretar els resultats d’aquestes.
5. Saber interpretar el llibre de registre del control de l’embaràs.
Habilitat en el diagnòstic diferencial. 6. Adquirir els coneixements bàsics per poder fer el diagnòstic diferencial davant dels simptomatologia ginecològica més habitual.
7. Adquirir els coneixements per valorar la simptomatologia de la gestant.
Habilitats tècniques: 8. Aprendre a fer i a interpretar un RCTG.
9. Adquirir el coneixements necessaris per l’atenció al part eutòcic.
10. Aprendre a utilitzar adequadament els fàrmacs més usats.
11. Adquirir coneixements sobre procediments quirúrgics específics, com sutura d’episiorràfia, conització cervical, histerectomia per via vaginal, cirurgia per via laparoscòpica.
Relació amb el pacient: 12. Adquirir la capacitat d’interrogar la pacient, així com d’informar-la de les exploracions i conducta a seguir.
13. Cal respectar la voluntat de la pacient en cas de no autoritzar l’exploració ginecològica per part de l’alumne.
Integració a l’equip assistencial, participació en sessions i relació amb l’staff. 14. Grau d’iniciativa per participar en l’activitat assistencial.
15. Assistència i participació a les sessions clíniques del servei d’Obstetrícia i ginecologia.
16. Capacitat per treballar amb companys, tutors, infermeria.
17. Grau d’iniciativa per adquirir nous coneixements (cerques bibliogràfiques, preguntes al tutor).
18. Grau de participació en la recerca de dades en la documentació dels pacients.
Conducta professional. 19. Assistència a l’activitat i puntualitat.
20. Confidencialitat i secret professional.
21. Indumentària apropiada.