Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
CLÍNICA PEDIÀTRICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | CLÍNICA PEDIÀTRICA | Codi | 14204152 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Sisè | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics | |
A2 |
Prendre i valorar les constants vitals (freqüència cardíaca, freqüència respiratòria, tensió arterial i temperatura) | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada Elaborar un informe clínic | |
A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica Saber interpretar les diferents proves | |
A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat Conèixer els components de l’educació sanitària Utilitzar adequadament el consell mèdic Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ... Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques | |
A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública Integrar els components de la protecció de la salut (medi ambient i aliments) en la valoració pronòstica Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut Conèixer les bases científiques, riscos i l’aplicabilitat de les medicines alternatives | |
A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ... Desenvolupar les estratègies de control i prevenció de les malalties transmisibles Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici Promocionar el bon ús dels medicaments Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials | |
A42 |
Conèixer i descriure les funcions normals dels diversos sistemes i aparells de l’organisme, en els diversos nivells d’organització (des de l’organisme intacte fins als nivells cel•lular, subcel•lular i molecular) Conèixer els mecanismes homeostàtics i de regulació dels diversos sistemes i aparells Conèixer les bases teòriques i l’aplicació dels diversos mètodes d’exploració funcional del sistemes i dels aparells. | |
A43 |
Ha de conèixer con afecten en l’estructura i la funció normal els diferents estats de la vida: fetus, neonats, infants, adolescència, adults, vellesa i mort. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT4-G |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context) RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació) RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís) RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració) | |
CT6-G |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement) RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge) RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn) RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |