2021_22
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau en Medicina (2009)
 Assignatures
  IMATGE CIENTÍFICA I COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL EN MEDICINA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació genèrica de l'assignatura ICCAM. Que implementa un model de docència híbrida, centrat en l'estudiant i amb interacció bidireccional a totes les activitats docents. També hi col.laboraran estudiants mentors que han obtingut MH en cursos previs (Pau Lleixà, Jeremy Cobacho i Marcel Guiu qui farà la tasca de coordinador de Mentors). A més, hi col.laborarà Ariadna Roca amb "Venia docenti ad honorem", és metgessa per la URV, ex-alumne d'ICCAM i Màster en Comunicació Científica.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Totes les pràctiques es faran presencialment sempre que la situació sanitària ho permeti. Les activitats estan dissenyades per poder fer-les en línia en l'horari previst mitjançant MS-TEAMS o ADOBE CONNECT.

Pràctica 1. Aula informàtica 2 h.
CERCA i GESTIÓ D'IMATGES BIOMÈDIQUES i RECURSOS DOCENTS A INTERNET: Treball amb cerca avançada de imatges

Pràctica 2. Aula informàtica. 3 h.
OBTENCIÓ DE IMATGES AMB FOTOGRAFIA
Treball amb simulador fotogràfic / aplicació de coneixements teòrics

Pràctica 3. Aula informàtica. 2 h.
OBTENCIÓ DE IMATGES AMB VÍDEO
Treball amb simulador vídeo / aplicació de coneixements teòrics

Pràctica 4. Aula informàtica. 2 h.
DISSENY D'UNA PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL
Treball en equip per aplicar els coneixements teòrics del curs.
Sessió Magistral Enguany, les classes magistrals es faran totes mitjançant MS-TEAMS o Adobe Connect en l'horari previst a Webuntis (14:00-15:00 h). Això facilita la participació d'estudiants d'altres cursos i de les dos unitats docents.

El resum de les classes estarà prèviament disponible al Campus virtual de la URV (Moodle) amb suport iconogràfic (imatges, esquemes, vídeos) per facilitar una participació activa dels estudiants i aplicació dels continguts del temari.

També es projectaran vídeos científics que han estat guardonats en certamens científic-mèdics com a punt de partida per iniciar un debat valoratiu posterior: possibles utilitats, format i metodologia de realització audiovisual i criteris de avaluació.
Seminaris Totes els seminaris es faran presencialment sempre que la situació sanitària ho permeti. Les activitats estan dissenyades per poder fer-les en línia en l'horari previst mitjançant MS-TEAMS o ADOBE CONNECT. Metodologies docents: Team-Based Learning (TBL, Aprenentatge Basat en Treball en equip) + discussió de casos pràctics amb audiovisuals o simulacres o treball en equip amb rol-playing

Seminari 1
Sobre les tècniques existents per a l’obtenció d’imatges “no visibles”: Audiovisuals i taller (Estudi orientat, debat de qüestions i aclariment de dubtes)

Seminari 2
Sobre el processament humà d’imatges i límits de la visió humana: Audiovisuals i taller (Estudi orientat, debat de qüestions i aclariment de dubtes)

Seminari 3
Sobre fotografia i cinematografia científica: Audiovisual i taller: Lennart Nilsson (Estudi orientat, debat de qüestions i aclariment de dubtes)

Seminari 4
Sobre metodologia per a elaborar una comunicació audiovisual científica
Introducció a metodologies de treball en equip

Seminari 5
Sobre metodologia per a elaborar una comunicació audiovisual científica
Introducció a protocols de treball per a la preparació d’un pla de producció

Seminari 6
Sobre metodologia per a elaborar una comunicació audiovisual científica
Introducció a protocols de treball per a la preparació d’un guió audiovisual

Seminari 7
Presentació dels resultats del treball dels alumnes a les pràctiques.
Treballs Treball opcional:
Els alumnes que ho desitgin poden fer un treball en format digital relacionat amb els continguts de la matèria i presentar-lo a la resta de companys la darrera setmana lectiva. El resultat es tindrà en compte a l’avaluació.
Atenció personalitzada Per correu electrònic: mariarosa.fenoll@urv.cat

Presencial:
Dilluns i Dimarts de 15:00 a 16:00 a la Unitat d’Histologia i Neurobiologia