2021_22
Guia docent 
Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
A A 
català 
 
 
Grau en Medicina (2009)
 Assignatures
  DROGODEPENDÈNCIES
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Donada la situació d'excepcionlitat i per tal de garantir la docència de l'assignatura s'adopta un model mixte virtual/presencial.
Activitats Introductòries El primer dia de les sessions magistrals i de les dels seminaris,es realitzarà una presentació del programa docent de la assignatura,la metodologia i desenvolupament dels monogràfics teorico-practics ,del sistema d'avaluació i de la dinàmica de de les clases.
Sessió Magistral Desenvolupament del temari de l'assignatura.Classes virtuals mitjançan plataforma Teams o espai Moodle i classes presencials cada 3 temes per reforçar coneixements amb divisió en dos grups dels alumnes matriculats per tal de respectar les directrius sanitàries.L'alumne podrà plantejar qualsevol qüestió o solicitar els aclariments que calgin per tal de facilitar la comprensió del tema.
Seminaris
Apartat SEMINARIS
3 classes de forma síncrona : Videoconferencia dels següents temes: "Alcoholismes diferencials", "Entrevista Motivacional" i "Patologia Dual". S’avualarà l’assistència (15% de la nota final; 5% per cada classe)
Treball col·lectiu: tots els alumnes participen de forma activa i interactiva.
5. Creació de fòrums de debat o discussió monogràfics al contingut de cada seminari, amb tasca de comentari i realització d'activitats de discussió i comprensió del cada seminari (12,5% de la nota final).
Apartat GLOSSARI
Activitat de seguiment: Glossari del curs (2,5 % de la nota final)

La realització de les tasques dels diferents apartats obliguen a la complecció de les pràctiques de l'assignatura.
Pràctiques a laboratoris Plantejaments casos clìnics i Medis audio-visuals.
Treball en grups per tal de aprofundir en la identificació de sintomes,diagnòstic precoz i maneig de la clínica adictiva.propostes de intervenció y consideracions Apartat CASOS CLÍNICS


Treball en grups

1. Creació de grups de treball.
Auto-assignació del alumnes als grups de treball de practiques (màxim 8 persones per grup), a través de l'activitat "Tria el teu grup de pràctiques" (5% de la nota final)

2. Realització de la tasca: "Completeu el vostre cas. Avalueu-ne un altre"? tramesa d’un arxiu (pdf) per grup per cada cas clínic (1era part), avaluació pel grup de treball d'un cas d'un altre grup. (25% de la nota final; 6,25 % per cada cas)

3. Revisió i qualificació del cas mitjançant rúbrica (la nota del cas recau en el grup) (20% de la nota final, 5% per cada cas)

4. Sessió video conferència (VC) de discussió de cada cas clínic: Sessió de tutoria amb 2 estudiants de cada grup, per debatre i resoldre dubtes de cada cas. La participació dels estudiants en cada sessió serà rotatòria i es valoraràn criteris qualitatius en la participació i assistència. (15% de la nota final).
.
Atenció personalitzada A més dels espais al voltant de les classes i/o seminaris i pràctiques per dirigir-se als responsables hi ha la possibilitat de contactar mitjançant correu electrònic