A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Ens trobem
davant una societat amb una cohesió social molt debilitada, davant una
estructura demogràfica caracteritzada per un alt índex d' envelliment, violència,
marginació, exclusió social, noves formes de pobresa, el fenomen de la immigració...davant
una societat de les noves tecnologies, nous marcs de relació públic i privat i
sobre tot noves exigències professionals caracteritzades per intervencions
ràpides que de vegades no compleixen els criteris d' eficàcia, eficiència i
efectivitat. Unes intervencions en les que els treballadors socials estem acostumats
a fer anàlisi de les diferents realitats socials que afecten a individus i
famílies des de un plantejament microsocial, es per això que considerem molt
important introduir-nos a través d' aquesta assignatura en l' anàlisi i
intervenció macrosocial, és a dir amb grups i comunitats. Cal que la societat
recuperi aquell espai de participació que els permeti recuperar valors com la
solidaritat social, ajuda mútua, cooperació..., que els permeti desenvolupar-se
de manera integral e integrada i desvetllar tots els seus potencials amb la
finalitat que esdevingui un ésser humà amb possibilitats d' autodeterminació.
És aquí on la intervenció dels treballadors socials esdevé imprescindible ,hi
tenim un paper fonamental com a tècnics, capacitadors i com a guies sense
oblidar la importància de la participació i dels mitjans de comunicació
socials. Cal entendre el o la treballador/a social comunitari com a gestor
relacional o de xarxes amb finalitat social, té la intenció de recuperar l'
orientació clàssica de l' enfortiment social de la comunitat i donar-li una
conceptualització més objectiva i avaluable que l' allunyi de visions idíl·liques
sobre la comunitat i és centri en les possibilitats reals del treball social
comunitari. |