Guia docent Facultat d'Infermeria |
català |
Grau en Infermeria (2009) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES CLÍNIQUES EN UNITATS D'ATENCIÓ GERIÀTRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | PRÀCTIQUES CLÍNIQUES EN UNITATS D'ATENCIÓ GERIÀTRICA | Codi | 18204113 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
8 | Obligatòria | Quart | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
EIX 1: Desenvolupament personal, relacional, ètic social i cultural | Desenvolupar la capacitat per assolir rols i compromís en l’aprenentatge, la socialització i la capacitat per treballar en equip de manera tolerant. Responsabilitat, Asertivitat, Solidaritat i actitut cooperativa en el grup d’iguals. La sensibilitat envers un mateix i cap a altres: Presència, empatia, acceptació, congruència, proximitat, escolta, compromís ètic Fomentar el respecte a les persones, les institucions i les seves polítiques i normes de funcionament en els centres d'atenció geriàtrica. |
EIX 2: Desenvolupament d’un coneixement científic i del pensament crític | Anàlisi reflexiu de quin es el rol de la infermera en l'àmbit de l'atenció geriàtrica. Transmetre informació, protecció de la intimitat, autonomia, els drets, cultura, creences i valors... Desenvolupament del compromís ètic, sensibilitat, escolta i empatia. Quines són les polítiques i procediments que el centre estableix per protegir a les persones per a la continuïtat dels cuidatges. Els programes d'atenció a la persona gran. Es treballa sobre els fàrmacs d'ús freqüent en l'atenció a la persona gran, les propietats farmacocinètiques, terapèutiques i d'administració. La valoració geriátrica integral: les escales de valoració L'atenció centrada a la persona. |
Eix 3: Desenvolupament d’un cuidar integral a l’ésser humà | Habilitats per garantir entorns de seguretat i confort evitant el dolor i el patiment a les persones grans i les seves famílies i/o cuidadors. Reflexió i accions de cuidatge a la persona gran i el seu entorn. Integració dels aspectes ètics a la pràctica geriàtrica. |