Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau en Història (2008) |
Assignatures |
TREBALL DE FI DE GRAU |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2021_22 |
Assignatura | TREBALL DE FI DE GRAU | Codi | 12204301 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Treball fi de grau | Quart | AN |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal. Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics. | |
A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat. | |
A3 |
Introdueix els rudiments metodològics per utilitzar altres fonts no escrites com les arqueològiques i altres. | |
A5 |
Sap analitzar la complexitat i interdependència del món actual. Coneix i usa mètodes i tècniques d’altres ciències humanes. | |
A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria. | |
A7 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claredat i rigor, relacionant els temes tractats amb l'actualitat. Analitza, reflexiona i planteja la critica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic. Realitza i gestiona informes, memòries, projectes i monografies sobre temes concrets. Usa el coneixement de les fonts historiogràfiques en les pràctiques en empreses o institucions. | |
A8 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de dades. | |
A10 |
Presenta de forma didàctica alguna de les qüestions estudiades. Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat. Sap socialitzar la informació. Realitza projectes relacionats amb el coneixement històric. | |
A11 |
Coneix l’estat de la recerca. Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i sap aplicar-la a l’estudi. Avalua el procés de construcció del coneixement. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Mostra iniciativa en la cerca d’ informació Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge | |
B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Troba la solució adequada | |
B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Té en compte a qui i com afecta la innovació Troba nous mètodes per fer les coses Analitza riscos i beneficis de la innovació | |
B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’acord amb una sistemàtica | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut | |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat | |
C6 |
Identifica necessitats de formació Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |