Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
|
A2 |
Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials. |
|
A3 |
Aplicar adequadament les tecnologies i els sistemes utilitzats per recopilar, processar, elaborar i transmetre continguts periodístics a través dels mitjans de comunicació i d’Internet. |
|
A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
|
A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses periodístiques. |
|
A6 |
Produir productes periodístics audiovisuals aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge fixa i en moviment i dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals periodístics. |
|
A7 |
Conèixer de forma teòrica i aplicada els fonaments de l’exercici del periodisme: redacció i estil, concepte d’actualitat, noticiabilitat, organització laboral i professional, deontologia. |
|
A8 |
Comprendre la realitat sociocomunicativa de Catalunya (estructura, polítiques, finançament i funcionament empresarial) en el context espanyol, europeu i mundial. |
|
A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
|
A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com conèixer l’ús de tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
|
A11 |
Conèixer i saber aplicar els diferents gèneres periodístics escrits i els gèneres i formats de programes audiovisuals per narrar, analitzar o valorar l’actualitat de forma eficaç, responsable i creativa. |
|
A12 |
Conèixer els fonaments de l’ordenament jurídic en matèria d’exercici de la comunicació social (periodística, d’entreteniment i persuasiva) des del punt de vista dels drets fonamentals però també de l’operativa quotidiana. |
|
A13 |
Conèixer i saber aplicar les principals tècniques i sistemes de gestió de les relacions entre els organismes públics o privats i el sistema mediàtic. |
|
A14 |
Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius de tractament de l’actualitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
|
CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
|
CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
|
CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
|
CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
|
CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
|
CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |