Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau en Educació Social (2009) |
Assignatures |
CONTEXTOS D'INTERVENCIÓ III |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2022_23 |
Assignatura | CONTEXTOS D'INTERVENCIÓ III | Codi | 11224222 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Quart | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A2 |
Coneix els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional de la "Intervenció socioeducativa en desadaptació social". Demostra pensament crític i creatiu amb capcitat per a adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió. | |
A3 |
Identifica les característiques dels individus i/o grups sobre els quals s'incidirà. Demostra pensament crític i creatiu amb capcitat per a adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió. | |
A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa. Demostra pensament crític i creatiu amb capcitat per a adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió. Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa | |
A10 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capcitat per a adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió. Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa. Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Troba la solució adequada Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Experimenta amb procediments nous Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació |