Innovación en la Intervención Social y Educativa (2018) - Semipresencial |
Asignaturas |
LA ÉTICA EN LA CONFIGURACIÓN DEL BIENESTAR PROFESIONAL |
Contenidos |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2022_23 |
Asignatura | LA ÉTICA EN LA CONFIGURACIÓN DEL BIENESTAR PROFESIONAL | Código | 15685202 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
4 | Optativa | Primer | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
tema | Subtema |
1. Més Plató i menys Prozac | - Reflexió moral i pràctica professional - Conceptes bàsics: moral, ètica, valors, principis, ètica de la convicció, ètica de la responsabilitat, pluralisme moral, la deontologia, la metaètica o la norma (moral, jurídica, social, deontològica). - Les grans corrents de pensament i la filosofia moral - L’ètica en la societat moderna: consciència moral, ètiques per a un món complex, ètica de mínims i l’ètica de màxims, l’ètica laica, l’ètica de l’alteritat, l’ètica dialògica, la bioètica, l’ètica heterònoma, l’ètica autònoma, l’ètica pública, etc. I, especialment, sobre l’ètica cívica |
2. Ètica de la intervenció social | - Ètica apicada i ètica professional - Dimensions de l’ètica professional: teològica, deontològica i pragmàtica - Qüestions, problemes i dilemes ètics - Codis deontològics de Treball social i educació social |
3. Àrees de risc ètic | - concepte de risc ètic - Àrees de risc ètic de Reamer - Dilemes de Loewenbweg i Dolgoff - Qüestions sobre drets individuals i benestar, qüestions sobre el benestar públic i qüestions sobre la desigualtat i l’opressió estructural de Sara Banks. |
4. Ètica com a compromís: El maltractament institucional | - Concepte de maltractament institucional - Indicadors de maltractament institucional - La protesta fonamentada |
5. Ètica per aixecar la moral | - Propostes d'abordatge per minimitzar els riscos ètics - Models de resolució de conflictes ètics: el model bioètic de Beauchamps i Childress (1999), el paradigma de Charles Levy (1993), el model agregat de Loewenberg i Dolgoff (1996), el model èthic d’Elaine.P. Congress (1999), el model col.laboratiu (2004 i el model Social Work Ethics Audit de G. Reamer (1990 - Procediments i eines: codis de bones pràctiques, cartes de serveis, comitès d’ètica, memòries de responsabilitat social corporativa, fòrums dialògics, formació, l’auditoria ètica. |