Educational guide Faculty of Arts |
english |
Bachelor's Degree in Publicity and Public Relations (2009) |
![]() |
![]() |
![]() |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS | Code | 12224106 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
9 | Compulsory | Second | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Basic |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Complementary | |
Relacions Públiques: Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Addison Wesley. Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones Públicas. ICIE. Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción. Thomson. L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates. Theaker, A. (2001). The Public Relations Handbook. Routledge. Xifra, J. (2007). Técnicas de las Relaciones Públicas. Editorial UOC. Atkin, C.K. i Rice, R.E. (2001): Public communication campaigns. SAGE. Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Lalueza Bosch. (2017). The show must go on. Editorial UOC. Publicitat: Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis. Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC. Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación. Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos. Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis. Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga. Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano. Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós. |