Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Grau en Periodisme (2009) |
Assignatures |
GESTIÓ DE CONTINGUTS ALS MERCATS AUDIOVISUAL I PUBLICITARI |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | GESTIÓ DE CONTINGUTS ALS MERCATS AUDIOVISUAL I PUBLICITARI | Codi | 12244202 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Quart | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Franquet, Teresa, i, Fortuny, Àlvar, L'ús del portafoli com a eina d'aprenentatge i avaluació de l'assignatura Dret i gestió de continguts, Huygens editorial, Barcelona, 2014 De La Cuesta Rute, José María, “Supuestos de competencia desleal por confusión, imitación y aprovechamiento de la reputación ajena”, en Bercovitz, A. (coordinador), La Regulación contra la competencia desleal en la Ley de 10 de ene, Boletín Oficial del Estado y Cámara de Comercio e Industria de Madrid, Madrid 1992 Acosta, José B., Perfiles de la Ley General de Publicidad, Promociones y publicaciones universitarias, Barcelona 1990 Amat Llari, M. Eulàlia, El Derecho a la propia imagen y su valor publicitario, La Ley, Madrid 1992 Arnau Raventós, Lidia, El contrato de patrocinio publicitario, La Ley, Madrid 2001 Barona Vilar, Silvia, Competencia Desleal, Tirant lo Blanch, Valencia 1999 De La Cuesta Rute, José M., Curso de derecho de la publicidad, Eunsa, Pamplona 2002 Bercovitz Rodríguez-Cano, Rodrigo, Comentarios a la Ley de propiedad intelectual, Tecnos, Madrid 1997 Broseta Pont, Manuel, Manual de Derecho Mercantil, Tecnos, Madrid, darrera edició De La Cuesta Rute, José María, “Apuntes sobre el contrato de difusión publicitaria según la Ley General de Publicidad”, Derecho mercantil de la Comunidad Económica Europea: estudios en homenaje a José Girón Tena, Consejo General de, Civitas, Madrid 1991 Massaguer Fuentes, José, Comentario a la Ley de competencia desleal, Civitas, Madrid 1999 Santaella López, Manuel, El nuevo Derecho de la Publicidad, Civitas, Madrid 1989 Vicent Chulià, Francisco, Introducción al Derecho mercantil, Tirant lo Blanch, Valencia, darrera edició Irákulis Arregui, Nerea, Leiñena Mendizábal, Elena, Publicidad lícita y ética, 2008, Cuadernos de derecho y comercio, 50, 2 |
Complementària | |
Azurmendi Adarraga, Ana, El derecho a la propia imagen: su identidad y aproximación al derecho a la información, Civitas, Madrid 1997 Bagehot, Richard, Sponsorship, endorsement & merchandising. A practical guide, Waterlow, London 1990 Bercovitz Álvarez, Germán, “Merchandising de personaje animado: la absoluta compatibilidad y acumulación de la tutela del diseño mediante derechos de propiedad industrial y derechos de propiedad intelectual (Comentario a la Sentencia del TS de 15 de julio de 1999)”, Aranzadi Civil, núm. 11, septiembre 2000 Cano Rico, JoséRamón, Manual práctico de contratación mercantil, tomo I, Tecnos, 4ª ed., Madrid 1999 De Silvestri, Antonino, “Le operazioni di sponsorizzazione e il merchandising delle società calcistiche”, Rivista di diritto sportivo,II, 1983 Fernández-Nóvoa, Carlos, Tratado sobre derecho de marcas, Marcial Pons, Madrid 2001 Font Ribas, Antoni, “El conflicte entre els noms de domini i els signes distintius”, Revista Jurídica de Catalunya, núm. 2, 2002 Igartua arregui, Fernando, La apropiación comercial de la imagen y del nombre ajenos, Tecnos, Madrid 1991 Jiménez Sánchez, G.J., Derecho mercantil, Ariel, 6ª ed., Barcelona 2000 Landaberea Unzueta, Juan Antonio, El contrato de esponsorización deportiva , Aranzadi Editorial, Pamplona 1992 Madrenas i Boadas, Carme, Sobre la interpretación de las prohibiciones de publicidad engañosa y desleal. La parcialidad de al publicidad y los costes de la competencia, Cuadernos Civitas, Madrid 1990 Martín Muñoz, Alberto J., El merchandising. Contrato de reclamo mercantil, Aranzadi Editorial, Pamplona 1999 Menéndez, Aurelio, Lecciones de derecho mercantil, 1ª ed., Thomson Civitas, Madrid 2003 Monteagudo Monedero, Montiano, La protección de la marca renombrada, Civitas, Madrid 1995 Navas Navarro, Susana, Contrato de merchandising y propiedad intelectual, Reus, Madrid 2001 Otamendi Rodríguez-Bethencourt, Juan José, Comentarios a la Ley de competencia desleal, Aranzadi Editorial, Pamplona 1994 Plat-Pellegrini, Véronique, y Cornec, Alain, Sponsoring. Le parrinage publicitaire, J. Delmas et Cie., 2ª ed., París 1987 Portellano Díez, Pedro, La imitación en el Derecho de la competencia desleal, Civitas, Madrid 1995 Sánchez Calero, Fernando, Instituciones de Derecho MercantilI, McGraw-Hill, 27ª ed., Madrid 2004 Sánchez Guzmán, José Ramón, Teoría de la Publicidad, Tecnos, 4ª ed., Madrid 1993 Sanz de Acedo Hecquet, Etienne, Marcas renombradas y nombres de dominio en Internet: en torno a la ciberpiratería, Civitas, Madrid 2001 Szybowicz, André, y Magistrali, Sylvie, Esponsorización y mecenazgo, Ediciones Gestión 2000, Barcelona 1990 Uría, Rodrigo, Derecho mercantil, Marcial Pons, 28ª ed., Madrid 2002 Uría, R. y Menéndez, A. (directores), Curso de Derecho Mercantil I, Civitas, Madrid 1999 Uría, R. y Menéndez, A. (directores), Curso de Derecho Mercantil II, Civitas, Madrid 2001 Valenzuela Garach, Fernando, “Consideraciones acerca de la utilización publicitaria o comercial de un nombre artístico”, Revista de Derecho Privado, tomo LXIX, diciembre 1985 Vidal Portabales, José I., El contrato de patrocinio publicitario en el derecho español, Marcial Pons, Barcelona 1998 |