Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Arqueologia Clàssica Aplicada. Recerca i Transferència (2022) |
Assignatures |
ARQUEOLOGIA COMPUTACIONAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ARQUEOLOGIA COMPUTACIONAL | Codi | 12655207 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Primer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció a l'Arqueologia Computacional | - Introducció a l'assignatura - Aplicacions computacionals en la història de la disciplina - Introducció als llenguatges computacionals |
2. Aplicacions de "Machine Learning" en la recerca arqueològica | - Teledetecció automatitzada de jaciments arqueològics - Monitorització de riscs sobre el patrimoni arqueològic - Reconeixament i anàlisi de models tridimensionals |
3. Models computacionals en arqueologia | - Modelització de rutes - Models basats en agents (ABM) |
4. "Arqueogaming" | - El videojoc com a eina d'estudi i difusió del patrimoni arqueològic. |
5. Noves tendències en arqueologia computacional |