Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015) - Virtual |
Assignatures |
METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE LLENGÜES ESTRANGERES | Codi | 12855102 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció | 1.1. Què és ensenyar una llengua estrangera? 1.2. Mètode i enfocament. 1.3. Conceptes bàsics: diferències entre activitat i tasca; tipus d'exercicis; destreses i competències; objectius i continguts; currículum. |
2. Història de la metodologia del espanyol com a llengua estrangera | 2.1. El mètode tradicional o de gramàtica-traducció. 2.2. Els mètodes naturals: el mètode directe/Berlitz. 2.3. Els mètodes de base estructuralista: el mètode audiolingual, el mètode situacional i el mètode audiovisual. 2.4. Els enfocaments humanístics: el mètode silenciós, la suggestopèdia, l'aprenentatge comunitari de la llengua, la resposta física total, l'enfocament lèxic, la llengua total, la programació neurolingüística, les intel·ligències múltiples. |
3. Mètodes i enfocaments actuals | 3.1. Cap a un enfocament comunicatiu: l'enfocament nociofuncional. 3.2. Lenfocament orientat a lacció: enfocament per tasques; treball per projectes; simulació global. 3.3. Lenfocament lèxic. 3.4. Laprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres. 3.5. Flipped classroom. 3.6. El postmètode. |