2023_24
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera (2015)
 Assignatures
  L'ENSENYAMENT DE LA PRONUNCIACIÓ A L'AULA D'ESPANYOL COM A LLENGUA ESTRANGERA
   Continguts
Tema Subtema
1.ENSENYAMENT DE LA PRONUNCIACIÓ DE LLENGUES ESTRANGERES: INTRODUCCIÓ 1.1. Introducció: Conveniència de pronunciar bé

1.2. Conceptes bàsics:
1.2.1. Ensenyament de la fonètica
1.2.2.Ensenyament de la pronunciació
1.2.3. Correcció Fonètica

1.3. Formació necessària per ensenyar pronunciació.

1.4. Factors condicionants de laprenentatge de la pronunciació

1.5. Quin model de pronunciació ensenyar i quan?
1.5.1. Variants i registres
1.5.2. Seqüenciació de continguts
1.5.3. Temps a classe

1.6. Components de la pronunciació

1.7. Competència fònica al MCER i al PCIC

1.8. Materials per a l'ensenyament de la pronunciació i per a la correcció fonètica
2. DIAGNÒSTIC DE LA PRONUNCIACIÓ 2.1. Tipificació i diagnòstic de l'error
2.2. Anàlisi contrastiva i estudi de la interllengua: Llengua materna/Llengua meta
2.3. Avaluació de la pronunciació
3. METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE LA PRONUNCIACIÓ DE LLENGUES ESTRANGERES 3.1. Mètode articulatori
3.2. Mètode audiolingüístic
3.3. Mètode comunicatiu
3.4. Mètode verbo-tonal
3.5. Noves tecnologies i correcció fonètica
4. ARTICULACIÓ 4.1. Base d'articulació

4.2. Sons vocàlics
4.2.1. Vocals de l'espanyol
4.2.2. Seqüències vocàliques
4.2.3. Principals dificultats de pronunciació
4.2.4. Exercicis
4.2.5. Estratègies de correcció

4.3. Sons consonàntics
4.3.1. Consonants de l'espanyol
4.3.2. Principals dificultats de pronunciació
4.3.3. Exercicis
4.3.4. Estratègies de correcció

4.4. Proves de nivell

4.5. Seqüenciació i temporalització

4.6. Activitats
5. SÍL·LABA I ACCENT 5.1. Síl·laba
5.1.1. Definició, estructura i tipus sil·làbics
5.1.2.La síl·laba a la classe d'espanyol com a llengua estrangera
5.1.3.Exercicis

5.2. Accent
5.2.1. Patrons accentuals
5.2.2. Tipus d'accent
5.2.3. Funcions
5.2.4. Tractament pedagògic de l'accent a la classe d'ELE
5.2.5. Exercicis
6. ENTONACIÓ, RITME, TEMPS, PAUSES 6.1. Entonació
6.1.1. Significat
6.1.2. Unitats entonatives
6.1.3. Entonació en espanyol
6.1.4. Tractament pedagògic: què ensenyar i com ensenyar-ho
6.1.5. Exercicis

6.2. Ritme
6.2.1. Definició, tipologia
6.2.2. Ritme en espanyol
6.2.3. El ritme a la classe d'ELE
6.2.4. Exercicis

6.3. Pauses i Velocitat d'Elocució
6.3.1. Tipus
6.3.2. Valor lingüístic
6.3.3. Nivell de fluïdesa
6.3.4. Tractament pedagògic: què ensenyar i com ensenyar-ho.
6.3.5. Exercicis