Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Antropologia Mèdica i Salut Global (2020) |
Assignatures |
GÈNERE I SALUT |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | GÈNERE I SALUT | Codi | 12895104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Obligatòria | Primer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix i avalua críticament les fonts i la bibliografia científica sobre antropologia mèdica, història de la ciència, salut global i camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Incorpora els coneixements teòrics i metodològics essencials sobre l'antropologia mèdica, incloent-hi aspectes ètics i de gènere. | |
A2 |
Coneix i sap utilitzar els instruments tècnics i metodològics que es fan servir actualment en recerca bàsica i aplicada en antropologia mèdica, salut global i altres camps relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Sap treballar en un context de recerca multidisciplinària. | |
A3 |
Interpreta críticament dades etnogràfiques, fonts històriques, fonts documentals i estadístiques referents a antropologia mèdica i salut global i camps afins relacionats amb els processos de salut, malaltia i atenció. Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític quan estudia els diferents aspectes dels processos de salut, malaltia i atenció, i també a l'hora de definir i dur a terme un projecte de recerca, bàsic o aplicat. | |
A5 |
Aplica les tècniques de recerca pròpies del camp científic en un projecte concret, tant d'especialització antropològica com multidisciplinària. Coneix i sap dissenyar i implementar els diferents tipus de projectes de recerca avançats en antropologia mèdica i salut global. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT2 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. | |
CT6 |
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant. Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |