Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
OTORINOLARINGOLOGIA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | OTORINOLARINGOLOGIA | Codi | 14204116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Tercer | 2Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Utilitzar una bona tècnica de comunicació Recollir les dades psicosocials significatives Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat) | |
A2 |
Exploració de la cavita nasal, sins paranasls, cavitat oral, faringe, laringe i oida amb l´instrumental adient qaun calgui Explorar i valorar patología cervical, adenopaties, quists, etc | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A5 |
Establir un pla d’actuació considerant les necessitats del pacient i de l’entorn familiar i social, que impliqui tots els membres de l’equip de salut | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada | |
A9 |
Interpretar les exploracions de diagnòstic per la imatge i del funcionalisme audiovestibular i laringi Saber fer maniobres terapèutiques senzilles: Maniobres de Dix-Hallpike i Epley Taponament d'epistaxi | |
A17 |
Establir una metòdica raonada i ordenada d’exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans | |
A22 |
Conèixer els principis de bona prescripció | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |