Educational guide Faculty of Medicine and Health Sciences |
english |
Bachelor's Degree in Medicine (2009) |
Subjects |
CLINICAL OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | CLINICAL OBSTETRICS AND GYNAECOLOGY | Code | 14204151 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
4 | Compulsory | Sixth | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A1 |
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d’edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics Utilitzar una bona tècnica de comunicació Recollir les dades psicosocials significatives Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors Conduir l’entrevista per poder-ne extreure les dades clíniques rellevants Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat) | |
A2 |
Visualitzar la vagina i el coll uterí Fer un tacte vaginal Fer una exploració abdominal de la gestant Fer una exploració mamària i adenopaties axil•lars Fer una exploració prostàtica Fer una exploració de penis i testicles | |
A3 |
Ordenar i interpretar les dades obtingudes a l’anamnesi Reconèixer la normalitat o l’anormalitat de les troballes de l’exploració física i les proves complementàries, ordenar-les i interpretar-les Definir els simptomes i signes guia | |
A4 |
Analitzar tota la informació disponible Definir sindròmicament al pacient i prioritzar les opcions diagnòstiques | |
A6 |
Redactar una història clínica que sigui llegible, concisa i actualitzada Elaborar un informe clínic | |
A18 |
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les exploracions més comunes Conèixer els procediments requerits per obtenir el material necessari per a la investigació Saber interpretar els resultats de les diferents proves | |
A19 |
Conèixer les diverses tècniques que s’integren en el diagnòstic per la imatge Conèixer les indicacions, contraindicacions i riscs de les exploracions Seleccionar les proves i els procediments diagnòstics o terapèutics adients en cada cas Donar prioritat a les diverses tècniques de diagnòstic en relació amb la sospita clínica Saber interpretar les diferents proves | |
A21 |
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials) Saber fer ús d’un tractament multidisciplinari Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans Supervisar el compliment d’instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut | |
Type B | Code | Learning outcomes |
CT4-G |
RA1. Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup. (Context) RA2. Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment. (Comunicació) RA3. Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup. (Compromís) RA4. Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes. (Col·laboració) | |
CT6-G |
RA1. Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional. (Autoconeixement) RA2. Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge) RA3. Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi. (Entorn) RA4. Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris) | |
Type C | Code | Learning outcomes |