Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Grau en Enginyeria Química (2010) |
Assignatures |
SIMULACIÓ I ANÀLISI DE PROCESSOS QUÍMICS |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | SIMULACIÓ I ANÀLISI DE PROCESSOS QUÍMICS | Codi | 20204118 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r i 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics. Aplica correctament l'anàlisi, disseny, simulació i optimització de processos i productes. Dissenya, gestiona i opera procediments de simulació, control i instrumentació de processos químics. Aplica correctament els principis bàsics dels sistemes de producció i fabricació | |
A1.3 |
Aplica les tecnologies mediambientals i de sostenibilitat | |
A1.4 |
Aplica els principis de la qualitat. | |
A2.3 |
Desenvolupa projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial. | |
A4.9 |
Dissenya processos químics i els seus sistemes de control mitjançant simuladors estàndard. | |
A4.10 |
Aplica els criteris d'integració de processos i fluxos d'energia amb consciència mediambiental i de sostenibilitat | |
A5.1 |
Dissenya processos químics i bioquímics, amb transferència de calor, així com els equips propis de les operacions unitàries presents en aquests processos. | |
A5.2 |
Donat un problema d'optimització, escriu el corresponent model matemàtic que inclou una funció objectiu, una o més variables de disseny, les variables accessòries que siguin necessàries i diferents restriccions de tipus igualtat i/o desigualtat. El model ha de ser matemàticament consistent, raonablement escalat i resoluble en la pràctica amb els mitjans disponibles. Escriu els programes corresponents amb el llenguatge de programació del propi curs (GAMS, en l'actualitat) per resoldre els models matemàtics referits. Interpreta la solució numèrica obtinguda amb el programari del curs en termes de les equacions i variables d'interès. Determina la sensibilitat de la solució obtinguda amb el programari a les variacions dels diferents paràmetres, o a possibles variacions introduïdes en el model matemàtic. | |
A5.3 |
Simula el comportament de processos en règim estacionari i dinàmic. Elabora estratègies de control distribuït dels processos químics. Utilitza l'equipament industrial de control en un procés real (columna de destil·lació operada amb un sistema SCAN 3000 i un equip multiproducte/multipropósit). | |
A5.4 |
Gestiona un projecte tècnic propi de l'Enginyeria Química basat en el treball en equip. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Usa un llenguatge apropiat a la situació | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incidències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes. | |
B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís; és capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup. | |
B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors. Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball. Utilitza programari per a la comunicació: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals. Utilitza programari per a la comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blogs, etc), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col.laboratiu etc. Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient. | |
B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació Identifica possibles riscos inherents al projecte | |
B2.2 |
Estableix objectius clars pel projecte Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte | |
B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B2.4 |
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’execució del projecte | |
B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius Proposa al grup metes ambicioses i clarament definides | |
B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius. | |
B2.7 |
Es capaç d'entendre les necessitats dels clients i expresar-les en termes d'objectius a assolir. | |
B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip | |
B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip | |
B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits | |
B3.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per a solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions. | |
B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions. | |
B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge Identifica necesitats de formació. Desenvolupa recursos i estratègies que facilitin la transició al món laboral. Identifica els propis interessos i motivacions acadèmic professionals. | |
B4.3 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació. | |
B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Fa aportacions significatives o certes innovacions Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits | |
B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge | |
B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió. | |
B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous Analitza riscos i beneficis de la innovació | |
B6.1 |
No comet cap acció de les tipificades com a falta en el reglament de la universitat. Avalúa honestament els seus companys d'equip i altres en els processos d'avaluació de cada titulació que el contemplen. | |
B6.2 |
Aplica la normativa vigent en qüestions medioambientals, de seguetat industrial, de riscos laborals, etc. Té el coneixement rellevant sobre les conseqüències dels resultats tant de les seves accions com del rang d'alternatives existent. Avalúa ambdós, els resultats i les alternatives, en termes de valors morals rellevants que puguin incloure, entre altres, el benestar, la igualtat, la seguretat, la sostenibilitat, la responsabilitat i l'eficiència. Utilitza aquestes consideracions com a requisits per a disenyar i desenvolupar noves tecnologies, productes i serveis. Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i en comprèn les seves causes. (Igualtat) | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |