Educational guide School of Chemical Engineering |
english |
Bachelor's Degree in Chemical Engineering (2010) |
Subjects |
CHEMICAL THERMODYNAMICS AND KINETICS LABORATORY |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | CHEMICAL THERMODYNAMICS AND KINETICS LABORATORY | Code | 20204120 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st & 2nd | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Compulsory | Second | AN single exam |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A1.1 |
Aplica correctament els balanços de matèria i energia, biotecnologia, transferència de matèria, operacions de separació, enginyeria de la reacció química, disseny de reactors, i valorització i transformació de matèries primeres i recursos energètics. Aplica correctament la termodinàmica i la transmissió de calor, i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria. Comprèn i domina els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica (...) i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria. | |
A1.2 |
Dissenya i gestiona procediments d'experimentació aplicada, especialment per a la determinació de propietats termodinàmiques i de transport, i modelatge de fenòmens i sistemes en l'àmbit de l'enginyeria química, sistemes amb flux de fluids, transmissió de calor, operacions de transferència de matèria, cinètica de les reaccions químiques i reactors. | |
A1.3 |
Treballa seguint sempre les normes de seguretat. Opera al laboratori minimitzant el consum d'energia i de matèries primeres i produint un mínim de residus. | |
A2.1 |
Coneix i aplica les especificacions dels equips, i dissenya els experiments d'acord amb les especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. | |
A3.4 |
Coneix els mecanismes de reacció i la seva relació amb la cinetica. | |
A4.1 |
Relaciona els coneixements teòrics en el camp de mecànica de fluids amb l'experimentació duta a terme en els laboratoris. Interpreta les diferents formes (P-x-y, T-x-y, x-y, P-T) de representar el comportament de l'equilibri de fases en mescles. Ajusta paràmetres de models termodinàmics d'equilibris de fases i assegura la seva consistència. Determina les condicions d'equilibri de fases utilitzant coeficients d'activitat i de fugacitat o l'ús d'equacions d'estat. Estableix experimentalment la cinètica d'una reacció, determinant els ordenis de reacció individuals, el factor de freqüència i l'energia d'activació. Estudia experimentalment l'equilibri d'una reacció reversible i determina la seva cinètica. Busca en la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques. | |
A5.3 |
Assigna un error als resultats obtinguts en els experiments en funció de l'error de les dades que utilitzin i de l'error experimental de les mesures que prenen. Considera la importància dels errors en la validació de resultats experimentals. Aprèn les tècniques bàsiques de mesura al laboratori. Decideix l'aplicació de les tècniques analítiques adequades per a cada problema. | |
A5.4 |
Analitza les especificacions dels equips, estableix marges d'operació teòrica i dissenya procediments d'operació. | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B1.1 |
Intervene effectively and convey relevant information. Structure their presentations and comply with any requirements should there be any. Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc. Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc. Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.). Usa un llenguatge apropiat a la situació | |
B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors. Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball. Utilitza programari per a la comunicació: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals. Utilitza programari per a la comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blogs, etc), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col.laboratiu etc. Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient. | |
B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions. | |
B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge | |
B4.3 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació. | |
B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura Fa aportacions significatives o certes innovacions Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits | |
B5.1 |
Decide how to manage and organize work and the time required to carry out a task on the basis of an initial schedule. Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job. Decide how to manage and organize work and time. Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge | |
B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió. | |
B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema Provide alternative solutions to a problem and evaluate risks and advantages. Draw up strategies to solve problems. Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa Obtain the support they need from others for their decisions to be successful. Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous Analitza riscos i beneficis de la innovació | |
Type C | Code | Learning outcomes |