Educational guide School of Chemical Engineering |
english |
Bachelor's Degree in Mechanical Engineering (2010) |
Subjects |
HYDRAULICS LABORATORY |
Learning outcomes |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | HYDRAULICS LABORATORY | Code | 20224115 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
3 | Compulsory | Third | 2Q single exam |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Learning outcomes |
A1.1 |
Aplica els fonaments dels sistemes i màquines fluidomecàniques. | |
A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes de fluids. | |
A5.6 |
Coneix el funcionament dels equips de mesura de pressió i els càlculs relacionats. Aplica el concepte d'anàlisi dimensional a l'estudi de màquines hidràuliques i el seu escalat. Avalua les pèrdues de càrrega. Avalua experimentalment el rendiment i característiques de màquines i transmissions hidràuliques. | |
Type B | Code | Learning outcomes |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació. Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc. Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc. Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.). | |
B3.3 |
Participate actively and share information, knowledge and experience. Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available. Accepta i compleix les normes del grup. Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits. | |
Type C | Code | Learning outcomes |