Educational guide Faculty of Education Sciences and Psychology |
english |
Double degree in Infant Education and Primary Education (2013) |
Subjects |
TEACHING AND LEARNING EXPERIMENTAL SCIENCES, SOCIAL SCIENCES AND MATHEMATICS II |
Competences |
IDENTIFYING DATA | 2023_24 |
Subject | TEACHING AND LEARNING EXPERIMENTAL SCIENCES, SOCIAL SCIENCES AND MATHEMATICS II | Code | 11904106 | |||||
Study programme |
|
Cycle | 1st | |||||
Descriptors | Credits | Type | Year | Period | ||||
6 | Compulsory | Third | AN |
Competences | Learning outcomes | Contents |
Planning | Methodologies | Personalized attention |
Assessment | Sources of information | Recommendations |
Type A | Code | Competences Specific |
Aei1 | Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. | |
Aei2 | Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. | |
Aei3 | Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en contextos de diversitat que atenguin a les singulars necessitats educatives dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans. | |
Aei7 | Conèixer les implicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació i, en particular, de la televisió en la primera infància. | |
Aei11 | Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. | |
Type B | Code | Competences Transversal |
B3 | Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate | |
B4 | Autonomy, responsibility and initiative | |
B5 | Teamwork, collaboration and sharing of responsibility | |
Type C | Code | Competences Nuclear |
C2 | Be advanced users of the information and communication technologies | |
C3 | Be able to manage information and knowledge | |
C4 | Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV | |
C5 | Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |