Guia docent Facultat de Medicina i Ciències de la Salut |
català |
Grau en Medicina (2009) |
Assignatures |
ERGONOMIA APLICADA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | ERGONOMIA APLICADA | Codi | 14204232 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A27 |
Conèixer el paper integral de la rehabilitació en la recuperació després de determinades malalties Conèixer les indicacions de ortesi i pròtesi Conèixer les tècniques de teràpia manual, agents físics, electroteràpia i mecanoteràpia | |
A32 |
Pronosticar el tipus, l’evolució i les limitacions de les malalties cròniques Valorar les diferents opcions terapèutiques Prevenir les complicacions de la malaltia Valorar les necessitats psicològiques, mèdiques, familiars i ambientals del pacient crònic Valorar el grau d’incapacitat física Conèixer les cures i els riscos de la immobilitat Conèixer el paper de la rehabilitació Conèixer i prescriure les modalitats de tractament domiciliari, sociosanitari i d’hospital de dia Valorar el pronòstic i planificar el tractament segons l’evolució de la malaltia Participar en els tractaments multimodals Conèixer les pautes d’analgèsia Valorar la invalidesa permanent Conèixer l’estimulació precoç i psicoteràpia del nen | |
A34 |
Conèixer els principis generals de les teràpies alternatives o complementàries Saber valorar el possible efecte d'aquestes teràpies quan s'associen als tractaments convencionals (acupuntura, massatge terapèutic, homeopatia, musicoteràpia, medicina naturista, osteopatia, quiropràxia, bioretroalimentació, etc.) | |
A36 |
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat Conèixer els components de l’educació sanitària Utilitzar adequadament el consell mèdic Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d’una malaltia, tal com el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentaries, ... Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç Conèixer la validesa i el significat del diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques | |
A37 |
Conèixer les intervencions preventives i les estratègies de promoció de la salut en els diversos grups d’edat i col•lectius especials de la població Aplicar la intervenció psicològica a la prevenció de riscos vinculats a hàbits de salut en persones que presentin malalties tals com hipertensió, metabolopaties, dolor crònic, ... | |
A38 |
Col•laborar amb professionals sanitària, educadors i responsables de l’administració pública Integrar els components de la protecció de la salut (medi ambient i aliments) en la valoració pronòstica Reconèixer i emprar les eines de planificació i priorització en el servei públic de salut Conèixer les bases científiques, riscos i l’aplicabilitat de les medicines alternatives | |
A39 |
Conèixer els conceptes i criteris econòmics bàsics que condicionen la pràctica assistencial Conèixer conceptes de demografia i de variabilitat biopsicosocial Conèixer el funcionament del sistema públic de salut Sensibilitzar a la població del risc que comporta no recòrrer, en determinades circumstàncies, a l’ajuda médica Promocionar l’adherencia al tractament valorant les motivacions del pacient per acceptar el seguiment d’instruccions mèdiques i les conseqüències de la no-adhesió al mateix | |
A40 |
Aplicar un protocol de despistatge de patologies d’alta prevalença sistemàticament a tots els individus en risc per edat, sexe, fenotip, ... Desenvolupar les estratègies de control i prevenció de les malalties transmisibles Desenvolupar les estratègies de prevenció de les malalties cróniques i degeneratives Promocionar campanyes de prevenció de riscos tenint en compte les que ja existeixen (consum de tabac i drogues, educació sexual sanitaria i prevenció d’accidents de trànsit), i sensibilitzar la població sanitària del seu interès i benefici Promocionar el bon ús dels medicaments Conèixer les bases científiques i operatives de les vacunacions Avaluar les vacunacions en situacions personals i clíniques especials | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |