Innovación en la Intervención Social y Educativa (2018) - Semipresencial |
Asignaturas |
LA ÉTICA EN LA CONFIGURACIÓN DEL BIENESTAR PROFESIONAL |
Metodologías |
DATOS IDENTIFICATIVOS | 2023_24 |
Asignatura | LA ÉTICA EN LA CONFIGURACIÓN DEL BIENESTAR PROFESIONAL | Código | 15685202 | |||||
Titulación |
|
Ciclo | 2º | |||||
Descriptores | Cr.totales | Tipo | Curso | Periodo | ||||
4 | Optativa | Primer | 2Q |
Competencias | Resultados de aprendizaje | Contenidos |
Planificación | Metodologías | Atención personalizada |
Evaluación | Fuentes de información | Recomendaciones |
descripción | |
Actividades introductorias | A partir de la introducció d’un tema d’una corrent de pensament o autor filosòfic per part del professor/a, l’alumne o alumna ha de reflexionar sobre les idees plantejades i ser capaç d’identificar valors o principis ètics per al seu ús en la pràctica de la intervenció social, estiguin contemplats o no en els Codis Deontològics de la Educació Social i el Treball Social. |
Supuestos prácticos / estudio de casos | A partir de la presentació de les àrees de risc ètic, l’alumne ha de detectar i aportar casos pràctics de conflictes ètics i de maltractament institucional, tot identificant en aquests casos pràctics problemes, qüestions i dilemes ètics que hi són presents i classificar-los utilitzant la tipologia de Reamer, Banks i Loewenbweg i Dolgoff |
Trabajo colaborativo | Els diferents membres del grup (màxim 3 persones)- aportaran propostes per abordar el conflicte ètic present en la intervenció social que contribueixen al seu abordatge metodològic. També elaboraran 2 propostes en un determinat àmbit d’intervenció per abordar la prevenció del maltractament institucional i la actuació en cas d’existir-ne. |
Sesión magistral | Exposició dels principals continguts de cada bloc temàtic |
Foros de discusión | A partir de la introducció d’un tema d’una corrent de pensament o autor filosòfic per part del professor/a, l’alumne o alumna ha de reflexionar sobre les idees plantejades i ser capaç d’identificar valors o principis ètics per al seu ús en la pràctica de la intervenció social, estiguin contemplats o no en els Codis Deontològics de la Educació Social i el Treball Social |
Lectura de documentación escrita / gráfica elaborada | Diferents lectures de documentació relativa als continguts del temari. |
Seminarios | Es faran seminaris específics sobre casos de maltractament institucional. |
Atención personalizada | Es realitzarà acompanyament en els dubtes des de l'atenció personalitzada. |