Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria |
català |
Grau en Enginyeria Matemàtica i Física (2021) |
Assignatures |
MECÀNICA ESTADÍSTICA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | MECÀNICA ESTADÍSTICA | Codi | 17274116 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | 1Q |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CE1 |
Coneix les col·lectivitats microcanónica, canònica i gran canònica És capaç de distingir entre les diferents col·lectivitats i identificar la col·lectivitat corresponent en problemes senzills És capaç de calcular la funció de partició analíticament per problemes senzills És capaç d'obtenir el comportament macroscòpic (termodinàmic) a partir de la descripció microscòpica d'un sistema Coneix el model d'Ising i entén els diferents tipus de solució de el model És capaç d'aplicar l'aproximació de camp mig Coneix les propietats físiques dels sòlids i la seva anisotropia | |
CE2 |
És capaç de calcular la funció de partició analíticament per problemes senzills És capaç d'obtenir el comportament macroscòpic (termodinàmic) a partir de la descripció microscòpica d'un sistema | |
CE4 |
Coneix el model d'Ising i entén els diferents tipus de solució de el model És capaç d'aplicar l'aproximació de camp mig | |
CE6 |
Exercita el càlcul d'estadística de portadors en materials semiconductors Comprèn la física de les unions PN i Schottky i el seu interès en l'enginyeria electrònica Coneix la física dels dispositius d'efecte camp amb especial èmfasi en els MOSFET i entén la importància pràctica d'aquests dispositius Analitza els diagrames de bandes de les heterojuncions | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
CT1 |
Utilitza informació en llengua estrangera d'una manera clara i eficaç | |
CT3 |
Identifica la situació plantejada com un problema en l'àmbit de la disciplina i té la motivació per afrontar Segueix un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identifica les causes i aplica els coneixements propis de la disciplina Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema Inclou els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista Reflexiona sobre el model proposat i és capaç de trobar limitacions i proposar millores | |
CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada Elabora un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d'extensió adequada Produeix un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactua de manera efectiva amb l'auditori | |
CT6 |
Aprofundeix en l'autoconeixement acadèmic, laboral o professional | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |